فرار مغز‌ها به حوزه‌های علمیه هم کشیده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سوک ، مدیر حوزه های علمیه برادران استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان از ناکافی بودن کمک های دولتی به حوزه های علمیه استان ، کمبود زیرساخت ها ، نبود جاذبه ماندگاری طلاب و گران بودن شهر بوشهر برای اقامت طلاب به عنوان بزرگترین چالش های فراروی این مدیریت سخن گفت .

حجت الاسلام رضا خدری با اعلام این که دولت در سه سال گذشته کمک های خوبی برای توسعه زیرساخت های حوزه های علمیه استان بوشهر کرده است گفت : به دلیل این که زیرساخت های موجود در شهرستان های استان پس از سی سال کمتر از 5 درصد رشد داشته است با توجه به کمک های خوب دولت در سه سال گذشته این نوع حمایت ها ناکافی است .

وی اضافه کرد : مشکلات حوزه های علمیه استان در بیش از سه دهه پس از انقلاب به گونه ای تلنبار شده است که این حجم اعتبارات جوابگو نیست و نیازمند توجه جدی دولت می باشد .

مدیر حوزه های علمیه برادران استان بوشهرتصریح کرد : به دلیل گرانی مسکن بخش عمده ای از طلاب متاهل با شهریه های زیر 200 هزار تومان نمی توانند مکان مناسبی برای سکونت در بوشهر انتخاب کنند و از روی ناچاری استان را به مقصد دیگر شهرها و استان های دیگر ترک می کنند که با توجه به وجود طلبه هایی مستعد به گونه ای شاهد فرار مغزها از استان هستیم .

وی یکی دیگر از مشکلاتی که سبب مهاجرت طلاب از استان بوشهر شده است را کمبود امکانات پژوهشی در استان برشمرد و افزود : جذبه های لازم برای افزایش سطح ماندگاری طلاب و استفاده از علم آنها در استان بوشهر وجود ندارد که ضروری است با تخصیص اعتبارات لازم و با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه رفع مشکلات موجود انجام شود.

حجت الاسلام خدری تصریح کرد : هم اینک 385 طلبه در هفت نقطه استان مشغول تحصیل هستند که پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان، دو مدرسه دیگر نیز به این تعداد اضافه شود .

وی یادآور شد : برای سال تحصیلی جدید علاقمندان می توانند تا 31 فروردین ماه سال جاری اقدام به ثبت نام کنند که با انجام آزمون در 13 اردیبهشت پس از طی گزینش های لازم 150 نفر برای تحصیل در حوزه های علمیه استان پذیرش خواهند شد .

وی در خصوص نگاه آیت الله حسینی بوشهری به عنوان مدیر حوزه علمیه سراسر کشور به استان بوشهر گفت : هر چند ایشان در طول سال مسافرت های زیادی به استان می کنند و مایه فخر استان هستند اما به استان بوشهر نیزبه مانند دیگر استان ها نگاه می کنند .

چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-10 ساعت 10:04
خبر بعدی : دانشگاه هنر بسیج تأسیس می‌شود
خبر قبلی : با پایان یافتن عملیات نجات کسی زیر آوار نیست!


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -