قهر مردم با تلویزیون رژیم/‌‌۶۰ درصد مردم ماهواره دارند‌

گفتگوي آريا با امير حسين صديق؛ مردم با تلويزيون قهر کرده اند!

امير حسين صديق بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در مورد دليل روي آوردن مردم به سمت شبکه هاي ماهواره اي گفت: «مطمئنا کمبود کيفي در کارهاي تلويزيون و يک ذره هم قهر کردن مردم با تلويزيون به دليل برنامه هاي بد باعث شده بصورت ناخودآگاه که عجيب هم هست، حداقل براي من که هميشه به اين فکر مي کردم که وقتي مي گويند مبارزه فرهنگي، يعني اينکه رسانه ما بايد مبارزه اي را شروع کند؛ عملا صحنه را به آنها باخته ببازد.

وی گفت: فکر مي کنم جذب کارگردانان هاي توانا و يک ذره اهميت دادن به سليقه تماشاچي باعث مي شود تلويزيون دوباره تماشاچي خود را جذب کند. همانطور که وقتي برنامه خوبي از تلويزيون پخش مي شود مردم پاي برنامه مي نشينند ولي برنامه هاي دراز مدتي را که غالبا هم از کيفيت خوبي برخوردار نيستند، موجب پس زدن و عقب نشيني مردم مي شود.

وی افزود: اين خطر خيلي بزرگي است که فرهنگ ما را تهديد مي کند. عده اي ظاهرا مي گويند سريال هاي ترکي- آمريکايي فضاي خوبي دارند و نور و لباس هايشان خوب و جذاب است اما در ناخود آگاه فرهنگي مردم ما تاثير گذاشته است. يعني متاسفانه در حال تاثير گذاري است.»


‌‌۶۰ درصد مردم ماهواره دارند‌

بر اساس آخرین پژوهشی که از سوی دو استاد دانشگاه با تخصص رسانه انجام گرفته و نتیجه آن نیز به شکل رسمی منتشر شده است، «حداقل ۶۰ درصد مردم ایران از برنامه‌های ماهواره استفاده می‌کنند».

به گزارش تعامل، بخشی از نتیجه‎های این پژوهش در آخرین شماره نشریه «مهرنامه» نیز به چاپ رسیده بود. در پژوهش دو استاد دانشگاه از «ناکامی شبکه‌های تازه تاسیس صدا و سیما در جذب مخاطب» یاد شده و برای نمونه شبکه «مستند» نتوانسته بیش از صد هزار مخاطب داشته باشد، اما شبکه فارسی نشنال جئوگرافی که ساختاری مستندگونه دارد، در داخل کشور چندین برابر این رقم مخاطب دارد.

گفتنی اینکه چندی پیش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در باره اعزام ماموران نیروی انتظامی به منازل مردم برای جمع آوری دیش‌های ماهواره، گفت: تا چندی پیش در دو تا کشور استفاده از ماهواره ممنوع بود. افغانستان و ایران، ولی الان افغانستان هم ماهواره را آزاد کرده است.

عبدالرضا عزیزی افزود: خیلی نامناسب است برای ما که در قرن ۲۱ در دهکده جهانی زندگی کنیم بگوییم ماهواره ممنوع! برویم، بیاییم بریزیم این دیشها رو جمع کنیم با بداخلاقی برخورد کنیم این اصلا در شان فرهنگ اصیل اسلامی کشور ما هست؟

سه شنبه، 20 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-09 ساعت 13:04
خبر بعدی : بی ‌سابقه ‌ترین تحریمها علیه رژیم در راه است/انتخابات آزاد
خبر قبلی : البرادعی سه شرط برای همکاری با مرسی تعيين کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -