حضور پوتین در هانوفر صحنه تظاهرات مخالفان شد

بامدادخبر – حضور ولادمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در مراسم بازگشایی بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی جهان در هانوفر آلمان به صحنه‌ی تظاهرات مخالفان وی تبدیل شد.

بسیاری از سازمان‌های غیردولتی یک اجتماع اعتراضی را در مقابل نمایشگاه هانوفر تدارک دیدند. پلیس از حضور بیش از ۳۵۰ معترض سخن گفت. این تظاهرکنندگان به سرکوب دموکراسی‌خواهان در روسیه معترض بودند.

در مراسم بازگشایی این نمایشگاه، آنگلا مرکل، صدراعظم قدرتمند آلمان نیز طی ایراد سخنانی تنها از روابط تجاری میان روسیه و آلمان سخن نگفت و بر این نکته اشاره کرد که هم‌کاری‌های دوجانبه هنگامی به ثمر می‌رسد که جامعه مدنی قدرتمند در هر دو کشور وجود داشته باشد و دو کشور بایستی گفتگو در این زمینه را گسترش دهند.

روابط تجاری دو کشور بیش از هر زمان دیگر گسترش پیدا کرده است اما چندی پیش بسیاری از بنیاد‌های غیرانتفاعی آلمانی در روسیه مورد هجوم و بازرسی نیروی پلیس روسیه قرار گرفتند که این موضوع با انتقاد دولت آلمان روبه‌رو شد.

بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی جهان تا ۱۲ آوریل در هانوفر ادامه خواهد داشت و روسیه امسال به عنوان کشور هم‌کار در این نمایشگاه شرکت کرده است. تجارت دو کشور در سال گذشته با ۵/۶ درصد افزایش به مرز ۵/۸۰ میلیارد یورو رسید.

سه شنبه، 20 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-09 ساعت 03:04
خبر بعدی : اگر کره‌ شمالی دست از پا خطا کند این ریختی می‌شود
خبر قبلی : سال 92 هم سال بی پولی است؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -