تلويزيون مفت، كانديدا هنگفت

روزنامه جوان: تقريباً دو هفته پس از دور دوم انتخابات نهمين مجلس شوراي اسلامي با چند تن از اهالي هنر و رسانه در جلسه‌اي هنري حضور داشتيم كه يكي از چهره‌هاي شاخص سياسي كشور و دبيران مجموعه‌اي سياسي كه سابقه سال‌‌ها حضور در مسندهاي دولتي و سياسي و نيز نمايندگي مجلس را داشته و با اين حال خود و مجموعه مربوطه‌اش در انتخابات نهم مجلس موفق به كسب نظر مردم نشده و از حضور در مجلس محروم گرديده بود نيز وارد آن جلسه شد و حين صحبت‌هاي خود با قاطعيت گفت كه تشكيلات متبوع وي قرار است براي انتخابات رياست جمهوري، كانديدايي را معرفي كند. وقتي از وي پرسيديم تشكيلات شما كه در انتخابات اخير مجلس نتوانست نظر مردم را جلب كند، پس چگونه و با چه برنامه‌اي مي‌خواهيد وارد عرصه رياست جمهوري شويد؟ اين پير سياست! لبخندي زد و پاسخ داد: ما مي‌دانيم كه كانديداي ما در انتخابات رياست جمهوري قادر به كسب رأي و نظر مردم نيست، اما مي‌خواهيم از فرصت مجاني كه تلويزيون در اختيار كانديداها قرار مي‌دهد، نهايت استفاده را برده و حرف‌ها و مجموعه خودمان را در كورس تبليغات قرار دهيم و هر چه مي‌خواهد دل تنگمان بگوييم!
باري! حرفي كه اين پير سياست! بر زبان راند، واقعيت تلخ و استراتژي تأسف باري است كه توسط برخي از كانديداهاي اخير رياست جمهوري دنبال مي‌شود، يعني كساني كه مي‌دانند هيچ جايگاهي در ميان مردم ندارند و مجموعه عملكردشان طي هشت سال گذشته جز خسران چيزي براي مردم نداشته، اما اينك با نگاهي طمع‌آلود به مناظره‌هاي تلويزيوني و فرصت‌هايي كه رسانه ملي بدون هيچ هزينه‌اي در اختيار آنها قرار مي‌دهد، صرفاً قصد دارند تا در ايام انتخابات به مطرح كردن خود پرداخته و چه بسا حتي با طرح موضوعاتي تنش‌آلود و توجيه عملكرد ضعيف و اشتباه خود باعث التهاب بيشتر در جامعه شوند.
اي كاش چنين افرادي قبل از اينكه به منافع شخصي و هواهاي نفساني و سياسي خود بپردازند، به منافع ملي و آمال و آرمان‌هاي مردم شريف كشور انديشيده و با عدم كانديداتوري خود، از غبارآلود كردن فضا بپرهيزند و در واقع «شيفته خدمت باشند و نه تشنه قدرت.» به هر حال ضرب المثل «سنگ مفت، گنجشك مفت»، امروزه به يك استراتژي انتخاباتي توسط برخي افراد فرصت‌طلب تبديل شده كه مي‌توان از آن به عنوان استراتژي «تلويزيون مفت، كانديدا هنگفت» نام برد.
و كلام آخر اينكه به راستي كجاست تقواي سياسي!؟

دوشنبه، 19 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-08 ساعت 00:04
خبر بعدی : برنامه دشمن برای قتل‌های مشکوک در انتخابات
خبر قبلی : درآمدهای نفتی 8سال گذشته معادل ۲۰ هزار تن طلا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -