کاهش شدید گردشگران نوروزی ایران در ارمنستان

بررسی‎های غیر رسمی که از طریق مصاحبه با افراد فعال در تامین خدمات به گردشگران ایرانی، به ویژه در زمینه حمل و نقل گردشگران از نواحی مرزی به ایروان بدست آمده،نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ایرانی در ارمنستان تنزل شدیدی داشته است.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ بررسی‎های غیر رسمی که از طریق مصاحبه با افراد فعال در تامین خدمات به گردشگران ایرانی، به ویژه در زمینه حمل و نقل گردشگران از نواحی مرزی به ایروان بدست آمده، تعداد گردشگران ایرانی در ارمنستان تنزل شدیدی داشته است.

طبق همین گزارش تعداد گردشگران ایرانی که نوروز 92 به ارمنستان سفر کردند ، تقریبا به میزان دو برابر کمتر از آمارهای منتشر شده در سال گذشته است.

به گزارش روزنامه "هایکاکان ژمانک" ارمنستان، این میزان تاحدی کاهش سبب کاهش هزینه‎ها نیز شده است به نحوی که موسسات خصوصی حمل و نقل سال گذشته برای انتقال هر گردشگر ایرانی به ایروان 200 دلار دریافت می‎کردند اما امسال برای همان میزان خدمات تنها 100 تا 120 دلار از مسافران دریافت کرده‎اند.

این میزان کاهش در بخش اقامت وکرایه اتاق برای گردشگران نوروزی ایران نیز مشاهده شده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی وزیر گردشگری و توسعه اقتصادی ارمنستان، سال گذشته (2012) تنها درایام تعطیلات نوروزی بیش از 15 هزار مسافر و گردشگر ایرانی از ارمنستان دیدار کردند.

به گزارش "ارمنستان نیوز"، وزیر گردشگری و توسعه اقتصادی ارمنستان ،"مخاک آپرسیان" پیش از نوروز به نقل از آژانس‎های مسافرتی دراین کشور اعلام کرده بود که درروزهای آخر سال 2012 روزانه معمولا دو اتوبوس توریست ایرانی از نواحی مرزی ارمنستان روانه ایروان می‎شدند درحالی که این تعداد در مدت مشابه در سال 2011 درحدود 10 اتوبوس بود.

طبق همین گزارش هرگردشگر ایرانی که برای تعطیلات نوروزی به ارمنستان سفر می کرده، به طور میانگین نزدیک به 1000 دلار پول در این کشور خرج می کرده است. این میزان پول که روانه خزانه ملی ارمنستان می شد، از نظر کاهش فشار ناشی از رکود فصلی در صنعت گردشگری ارمنستان اهمیت به سزایی داشته است. اما این آثار مثبت امسال با کاهش جدی روبرو شده است.

به گزارش آیسور، یکی دیگر از منابع خبری ارمنستان به نقل از" ایوب نجاری" مدیر حمل و نقل آذربایجان شرقی در ایران ، تعداد گردشگران ایرانی که نوروز 92 به ارمنستان سفر کردند، به میزان 43 درصد کاهش داشته است. به گفته وی طی مدت 15 تا 24 مارچ 2013 (نوروز 92)، مجموعا 7.151 نفر ایرانی از مرز ایران و ارمنستان عبور کرده‎اند.

طبق همین گزارش کشورآذربایجان نیز به گونه مشابهی شاهد کاهش تعداد گردشگران نوروزی ایران بوده است. طبق این گزارش، از مجموع 34.723 گردشگری که از مرزهای ایران و آذربایجان نیز عبور کرده اند تنها 1300 نفر شهروند ایرانی بوده‎اند.

یکشنبه، 18 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-07 ساعت 05:04
خبر بعدی : بازداشت های غیرقانونی همچنان ادامه دارد
خبر قبلی : خاتمیات - م.سحر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -