قانون، مانعی برای حضور هاشمی در انتخابات ندارند

ایلنا: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار و مبتنی بر رأی مردم است، گفت: هر شخصی و از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی چنانچه توانمندی رئیس جمهور شدن را در خود ببیینند، می‌تواند وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و قانون نیز منعی در این خصوص نگذاشته است.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و حضور احتمالی آقایان هاشمی رفسنجانی یا خاتمی در این انتخابات با توجه به استقبال برخی از اقشار مختلف مردمی برای حضور این دو، اظهار داشت: مبنای خوش آمدن یک نفر و دو نفر و ده‌ها نفر، نمی‌تواند مبنای بحث ما برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: انتخابات روال خاص خود را دارد و مردم ما هستند که اثر گذار نهایی در آن هستند؛ بنابراین افرادی که بتواند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و صلاحیت‌های لازم و قانونی را کسب نماید و مردم هم تشخیص دهند آن فرد برای ریاست قوه مجریه مناسب است، رئیس جمهور می‌شود؛ و این فضا به نظرم وجود دارد و از این رو نباید فضا را محدود به افراد خاصی کنیم و اساس ما نیز برای این دست اظهار نظر‌ها، تمسک به برخی اظهار نظرهای افراد باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام ما، یک نظام مردم سالار بوده که مبنای تصمیم گیری‌اش مردم هستند و از این رو برای اینکه شخصی در عرصه انتخابات حضور داشته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد، شرایط قانونی وجود دارد.

احمدی در پایان گفت: هر شخصی و از جمله افراد ذکر شده (هاشمی رفسنجانی و خاتمی) چنانچه توانمندی رئیس جمهور شدن را در خود ببیینند، می‌تواند وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و قانون نیز منعی در این خصوص نگذاشته است.

شنبه، 17 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-06 ساعت 03:04
خبر بعدی : 128 هزار نفر در تعطیلات نوروز 92 مجروح شدند
خبر قبلی : تکذیب رایزنی با وزیر سابق نفت برای کاندیداتوری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -