سوریه؛ دیدار اوباما با سران قطر، اردن و ترکيه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید واشنگتن روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بزودی در کاخ سفید با امیر قطر، پادشاه اردن و نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بحران سوریه، محور اصلی دیدارهای رئیس جمهور آمریکا با سران این کشورها خواهد بود.

کاخ سفید در بیانیه ای نوشت، رئیس جمهور آمریکا در ماههای آوریل و مه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و با آنها در مورد تحولات سوریه گفتگو خواهد کرد.


آمار تکان ‌دهنده‌ سازمان ملل در باره سوریه

رادیو آلمان: بنا بر آمار تکان‌دهنده‌ای که سازمان ملل انتشار داده است، حدود یک چهارم مردم سوریه در حال فرار هستند.

به گفته‌ی یک سخنگوی "کمیساریای عالی امور پناهندگی" وابسته به سازمان ملل، حدود ۴ میلیون نفر در کشور بی‌سرپناه شده‌اند. افزون بر این، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

تا کنون گفته می‌شد که حدود ۵ / ۲ میلیون نفر به خاطر گسترش خشونت در سوریه آواره شده‌اند، اما اکنون گفته می‌شود که آمار واقعی بالاتر است. طبق همین گزارش، بنا به برآورد سازمان ملل تا کنون بیش از ۷۰ هزار نفر در ناآرامی‌های سوریه جان باخته‌اند.

به گفته سرپرست امور پناهندگی در وزارت خارجه ایالات متحده، زندگی در سوریه به کلی از روال عادی بیرون رفته است. ادارات و فروشگاه‌ها و مدارس به حال تعطیل در آمده و نظام بهداشتی کاملا از کار افتاده است.

"کمیته بین‌المللی صلیب سرخ" نیز وضعیت سوریه را بسیار بحرانی توصیف کرده و گفته در هفته‌های اخیر وضعیت در سراسر کشور به مراتب بدتر شده است.

پیتر ماورر، سرپرست صلیب سرخ گفته سازمان‌های امداد تنها در سطحی محدود قادر هستند به مردم کمک کنند. کاروان‌های امداد بین‌المللی یا زیر رگبار آتش از رساندن جنس و آذوقه به نیازمندان باز می‌مانند و یا ناچار می‌شوند محموله‌های خود را به مأموران رژیم سوریه تحویل دهند. یعنی در هر حال نیازمندان واقعی از دریافت کمک‌های خارجی محروم می‌مانند.



شنبه، 17 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-06 ساعت 03:04
خبر بعدی : تحریمها؛ درد دل آچار فرانسه و پیچ گوشتی
خبر قبلی : اتفاقا این تجزیه طلبان هستند که خاک و زبان برایشان مهم‌تر از انسان است! - الاهه بقراط


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -