رسوایی مالی بزرگ برای دولت سوسیالیست فرانسه

یک کارشناس سیاسی در فرانسه تصریح کرد ماجرای ژروم کائوزاک فاجعه ای بزرگ برای دموکراسی در فرانسه به شمار می رود و این قضیه سونامی بزرگ سیاسی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس تی وی ، ناتالی سن کریک رئیس بخش خبر شبکه فرانس دو گفت این مسئله واقعا برای افکار عمومی وحشتناک است. پیشتر دیده بودیم که یکی از وزیران دروغ بگوید، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد اما ژروم کائوزاک به برنامه های مختلف تلویزیونی می رفت و حتی در برابر نمایندگان پارلمان حضور یافت و بارها و بارها تکذیب کرد که حسابی بانکی در سوئیس دارد. هرگز مشاهده نشده است وزیری این طور با اعتماد به نفس دروغ بگوید و حتی با نزدیکان خود غیرصادقانه برخورد کند.

این کارشناس همچنین از اینکه یک سایت اینترنتی خبری (مدیا پارت) از سازمانهای اطلاعاتی کشور اطلاعات بیشتری در اختیار داشته ابراز شگفتی و یادآوری کرد این اولین دروغ در سیاست نیست.

سن کریک افزود در این خصوص باید مناظره میان فرانسوا میتران و ژاک شیراک (دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ) در سال 1988 را یادآوری کرد که رو در روی هم پرونده وحید گرجی (کارمند سفارت رژیم ایران در فرانسه در دهه 80 میلادی) را مطرح کردند و هرگز هیچ کس نفهمید کدامیک دروغ می گوید و کدامیک حقیقت را بیان می کند.

ناتالی سن کریک ادامه داد افکار عمومی از این پس تصور خواهد کرد که سیاستمداران همگی فاسد و دروغگو هستند. عذرخواهی های کائوزاک نیز احمقانه و غیرقابل قبول است.

وی یادآوری کرد دولت در این پرونده بسیار بد عمل کرد. واقعا شگفت انگیز است که چگونه اولاند و ارو نفهمیده بودند کائوزاک چنین حسابی بانکی داشته است. از فرانسویها درخواست می شود، تلاش مالی مضاعفی از خود نشان دهند، مالیات بیشتری بپردازند، در دوره بحرانی رفتاری استثنایی در پیش گیرند، در حالی که وزیر بودجه که مسئول تحمیل ریاضت است، خود را مشمول این تلاشها ندیده بود. در نتیجه افکار عمومی سیاستمداران را دروغگو خواهد پنداشت.


چهارشنبه، 14 فروردین ماه 1392، 5:58 بعدازظهر برابر با 2013-04-03 ساعت 17:04
خبر بعدی : شناگر زن ایرانی در تیم ملی آمریکا + عکس
خبر قبلی : حمله گسترده باند ولی فقیه به احمدی نژاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -