افزایش ۷ درصدی مرگ تصادفی‌ها در ایران

رئیس اورژانس كشور گفت: طی ایام تعطیلات به خصوص در دهه دوم آن شاهد افزایش حدود ۷.۵ درصدی موارد مرگ ناشی از تصادفات بودیم، روز طبیعت تعداد تصادفات رانندگی ركورد ایام نوروز را شكست. از ابتدای تعطیلات همچنین شاهد مرگ ۹ نفر بر اثر گازگرفتگی و ۳ نفر بر اثرغرق شدن بودیم.
محمدتقی طالبیان در گفت و گو با فارس، افزود: دیروز كه روز ۱۳ فروردین یا روز طبیعت بود همان طور كه انتظار داشتیم شاهد ركوردزنی تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن بودیم، از ابتدای تعطیلات یعنی 26 اسفند به طور متوسط روزانه بین 7 تا 9 هز ار مورد مأموریت تصادفی داشتیم كه دیروز این آمار از مرز 11 هزار نفر گذشت.

وی گفت: در مجموع از ابتدای تعطیلات تاكنون اورژانس كشور 157 هزار مأموریت مختلف را برای نجات جان مردم انجام داده است كه از این تعداد 28 هزار و 700 مورد آن مأموریت ترافیكی بوده است كه نسبت به همین مدت در سال گذشته با احتساب اینكه اسفند امسال 30 روزه بود، افزایش 13 درصدی تصادفات را شاهد هستیم.

رئیس مركزحوادث و فوریتهای پزشكی كشور ادامه داد: تا نیمه اول تعطیلات یعنی 10 روز اول تعداد حوادث به خصوص تصادفات نسبت به سال گذشته كاهش داشت كه موجب خوشحالی بود اما ناگهان در نیمه دوم تعطیلات شاهد افزایش چشمگیر تصادفات بودیم به طوری كه هم تعداد تصادفات و هم موارد مرگ ناشی از آن در كل نسبت به سال گذشته حدود 5 تا 10 درصد در روزهای مختلف افزایش داشت.

وی گفت: ركورد این حوادث و مرگهای آن در روز طبیعت بود كه متأسفانه بیش از 10 درصد بیشتر از سال گذشته بود و شاهد ثبت 2150 مورد مأ‌موریت ترافیكی در این روز توسط اورژانس كشور بودیم.

طالبیان ادامه داد: حوادث ترافیكی در كل حدود 20 درصد كل مأموریتهای اورژانس را در ایام تعطیلات به خود اختصاص داد. به جز این حوادث دلخراش، مرگهای ناشی از گازگرفتگی كه حتی در چادرهای مسافران به علت روشن كردن گازپیك نیك و هیزم رخ داد نیز از جمله حوادث دلخراش این ایام بود كه در كل به مرگ 9 ایرانی منجر شد.

رئیس اورژانس كشور گفت: در این مدت همچنین شاهد مرگ 3 نفر در آبهای كشور بر اثر غرق شدگی بودیم كه یكی در سواحل شمالی، یكی در تبریز و دیگری در یزد رخ داد.

وی ادامه داد: اورژانس كشور آمار موارد مرگ ناشی از تصادفات را در اختیار دارد اما به علت قراری كه با سازمان پزشكی قانونی داریم، از اعلام این آمار معذوریم و این سازمان باید به موقع آمار موارد مرگ را اعلام كند، فقط می‌توانیم بگوییم كه متأسفانه تعداد موارد مرگ ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7.5 درصد بیشتر شده است كه 95 درصد این مرگها در محل تصادف و قبل از رسیدن مأموران اورژانس بوده است كه نشان دهنده افزایش شدت جراحات ناشی از تصادفات است.

طالبیان گفت: تحلیل این مساله به عهده پلیس است اما قطعاً وضعیت جاده‌ها، افزایش تعداد خودروها و رانندگی نامناسب رانندگان مهمترین عوامل آن است كه برای اصلاح این وضعیت قطعاً آموزش فرهنگ درست رانندگی به مردم و به خصوص نسل آینده از واجبات است و از امروز باید كودكان را در این مورد آگاه كرد. در كوتاه مدت نیز نظارت و سختگیریهای پلیس باید بیشتر شود.

چهارشنبه، 14 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-04-03 ساعت 14:04
خبر بعدی : اتفاقات ورزشگاه فولادشهر را پیش بینی کرده بودیم
خبر قبلی : دموکراسی اسلامی دموکراسی هدایت شده است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -