آزادی طنز پرداز مصری/باند فاشیستی اخوان المسلمین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، باسم یوسف طنز پرداز مصری روز یکشنبه پس از پنج ساعت بازجویی به اتهام توهین به اسلام و محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرای مصر با قید وثیقه آزاد شد.

منابع قضایی مصر اعلام کردند یوسف همچنین موظف شد پانزده هزار پوند مصر معادل حدود دو هزار و دویست دلار برای رسیدگی به شکایات بپردازد.


باند فاشیستی اخوان المسلمین

جانشین رئیس انجمن روزنامه نگاران مصری گروه اخوان المسلمین را به تلاش برای سلطه جویی در مصر متهم کرد و گفت این گروه به عنوان باندی سری عمل می کند.

جمال فهمی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره اعتراض ها در مصر گفت: کسی نمی تواند بر مردم سلطه گری کند. اکنون اقدامات گروهی فاشیستی [اخوان المسلمین] نه فقط مخالف و مغایر با همه شعارهای انقلاب مصر است بلکه عملکرد آن با همه دستاوردهای انسانی و مدنیت مغایرت دارد. گروه اخوان المسلمین همچنان به عنوان یک باند سری عمل می کند.

وی گفت: حکم احضار باسم شریف، فعال رسانه ای مصری، را دادستانی صادر کرد که حکم انتصاب او به این سمت را دادگاه عالی باطل کرده است.

جمال فهمی افزود: محمد مرسی خواهان رسانه منافق و دو روست. هیچ رژیم فاشیستی و استبدادی در جهان از آزادی رسانه ها استقبال نمی کند. در واقع، فعالیت رسانه ای واقعی در مصر وجود ندارد. آنها در حالی مانع از فعالیت رسانه ها می شوند که پیش از انقلاب مصر رسانه ها آنها را به عنوان گروهی که فعالیت آن ممنوع است به مردم معرفی می کردند.




یکشنبه، 11 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-31 ساعت 21:03
خبر بعدی : قطع درختان شهران سیاسی بود
خبر قبلی : کره شمالی تسلیحات اتمی بیشتری را تدارک می بیند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -