روسیه، یورش به دفاتر گروه های حامی دموکراسی

وزارت خارجه فرانسه امروز از روسیه در باره یورش ماموران امنیتی این کشور به چندین موسسه خارجی از جمله آلیانس فرانسه در مسکو توضیح خواست.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مسکو نوشت، پوتین، مقامات روسیه که به حملات خود بر ضد گروه های حامی دموکراسی و حقوق بشر به رغم افزایش نگرانیهای اتحادیه اروپا شدت بخشیده اند، روز چهارشنبه دفتر دیده بان حقوق بشر را در مسکو بازرسی کردند.

راشل دنبر رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی دیده بان حقوق بشر که مقرش در نیویورک است، اعلام کرد سه نماینده دفتر دادستانی و یک مقام اداره مالیات، آن چه را که یک بازرسی سرزده از دفتر این سازمان در مسکو خواندند، آغاز کرده اند.

وی خاطر نشان شد دفاتر مرکز پناهجویان کمک مدنی و شفافیت بین الملل نیز در مسکو به نحو مشابهی مورد یورش قرار گرفته است.

وی با ارسال ای میلی اعلام کرد: این بخشی از یک موج بی سابقه و گسترده بازرسی از سازمان های غیردولتی در روسیه است. این کشور در حال افزایش فشار بر جامعه مدنی در پی تصویب یک رشته قوانین محدودکننده در سال گذشته است.

وی افزود: ابعاد این بازرسی ها فقط فضای تهدیدآمیز برای جامعه مدنی را که به علت تصویب قوانین پارسال به وجود آمده است، تشدید می کند.

این یورش ها در پی امضای قانونی توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفت که براساس آن، سازمان های سیاسی روس مورد حمایت مالی غرب به عنوان عوامل خارجی نام گرفتند که باید مورد بازرسی های دقیق تر قرار گیرند.

پوتین، وزارت امور خارجه آمریکا را به حمایت مالی از اعتراضات بر ضد انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس جمهور روسیه متهم کرد و به محض به قدرت رسیدن در ماه مه، فورا بر ضد سازمان های غیردولتی وارد عمل شد.

چهارشنبه، 7 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-27 ساعت 14:03
خبر بعدی : نگرانی روسیه از واگذاری کرسی اسد در اتحادیه عرب
خبر قبلی : سایت بی بی سی فارسی چه مطلبی را سانسور کرد؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -