30 امامزاده شیراز در حال گذراندن مراحل ثبت نهایی

مسئول ستاد طرح «آرامش بهاری» با اشاره به برگزاری این طرح در امامزادگان و مضاجع شریف فارس از وجود حدود 30 امامزاده ثبت نشده در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حدود 20 تا 30 امامزاده شیراز هنوز توسط کارشناسان علوم دینی و رجال تایید رسمی نشده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز افزود: تعداد امامزاده‌های ثبت شده در شیراز و حومه آن که دارای شجره‌نامه بوده و در کتب رسمی ذکر شده‌اند 181 امامزاده است که اغلب از نوادگان منسوب به موسی‌بن جعفر (ع) هستند.

وی بیان کرد: به همین دلیل شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام شناخته می‌شود.

صمدانی اضافه کرد: حدود 71 امامزاده طرح آرامش بهاری نوروز، نماز جماعت و پذیرایی و خدمات‌ رسانی به زائران را برگزار می‌کنند و 20 خیمه معرفت در کل استان فارس تعریف شده که 10 خیمه آن در شیراز و حومه این شهر است.

وی ابراز داشت: خانواده‌ها فرزندان خود را به امامزاده‌ها بیاورند و کتابچه زائرکوچولو شامل نقاشی، بازی و قصه‌های آموزنده را هدیه بگیرند.

این مسئول تصریح کرد: نوروز امسال غرفه‌های نقاشی و «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» و ... در مکان‌های زائرپذیر استقرار یافته است.

صمدانی ادامه داد: در مساجد تاریخی مانند وکیل و نصیرالملک نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مسئول ستاد «آرامش بهاری» در شیراز از توزیع انیمیشن زائرکوچولو در این طرح خبر داد و گفت: در تمام ورودی‌های شیراز، کمپ‌های مرکزی و آستان امامزادگان ایستگاه‌های صلواتی دائر شده است.

این مسئول تصریح کرد:‌ در خیمه‌های معرفت برنامه‌های ویژه و متنوع برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، پدران، مادران و تمام اقشار مختلف مردم اجرای می‌شود.

به گفته وی، در خیمه‌های معرفت دینی، پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانیون، مشاوره خانوادگی، غرفه‌های کودکان، غرفه‌های «همگی واقف باشیم»، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، تقدیم هدایا و بروشور به کودکان و زائران در نظر گرفته شده است.

وی از اعزام 30 راهنمای گردشگر در مساجد تاریخی شیراز خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال بهای بلیت مساجد تاریخی که زیر نظر این سازمان قرار دارند، افزایش قیمت نداشته‌اند.

صمدانی خاطرنشان کرد: آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز تنها امامزاده‌ای که دارای رصدخانه است و در ایام نوروز از ساعت 19 تا 22 به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

دوشنبه، 5 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-25 ساعت 11:03
خبر بعدی : جان دو درویش دربند اعتصابی در خطر است
خبر قبلی : با فرمایش رهبر در حد چاپ بنر برخورد می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -