تغییر رؤسای دانشگاه‌ها آغازی برای ایجاد آشوب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر رؤسای دانشگاه‌ها آغازی برای ایجاد آشوب و بر هم زدن آرامش و امنیت کشور است.

به گزارش فارس عوض حیدرپور ‌امروز در مورد نامه احمدی‌نژاد به وزیر علوم مبنی بر درخواست تغییر رؤسای دانشگاه‌ها، با بیان اینکه من این نامه را خوانده‌ام و این درخواست، غیرقانونی است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نمی‌تواند هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و هر دستوری که دهد باید در جمهوری اسلامی ایران اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه انتساب رؤسای دانشگاه‌ها طی یک فرآیند انجام می‌گیرد، افزود: براساس این فرآیند رئیس‌جمهور به عنوان رئیس‌ شورای عالی انقلاب‌فرهنگی مانند بقیه اعضای این شورا تنها حق یک رأی دارد.

نماینده شهرضا در مجلس شورای‌اسلامی با بیان اینکه هرگونه تغییری در دانشگاه‌ها باید به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب‌فرهنگی برسد، تصریح کرد: سرانجام دبیر‌خانه این شورا موارد تصویب شده در این شورا را به وزیر علوم ابلاغ ‌کند.

وی تذکر داد: عزل رؤسای دانشگاه‌ها این‌گونه نیست که رئیس‌جمهور هر زمانی که اراده کند، بتواند دخالت بکند و این نامه و درخواست رئیس‌جمهور غیر‌قانونی است.

حیدرپور با اشاره به دلایل احمدی‌نژاد برای این امر گفت: وزیر علوم حق ندارد از رؤسای دانشگاه‌ها بخواهد که دانشگاه‌ها را بر اساس سیاستی که مد نظر رئیس جمهور باشد، اداره کنند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به اینکه خبری در این مورد شنیده است که در صحت آن تردید وجود دارد، ادامه داد: قرار بوده که یکی از افراد فعال در حلقه انحرافی دولت به‌صورت ویژه و براساس رانت وارد دانشگاه تربیت مدرس بشود که رئیس این دانشگاه ممانعت کرده است و این دلیل بر این نیست که رئیس‌جمهور دستور دهد که رئیس دانشگاه تغییر کند.

وی توصیه کرد: احمدی‌نژاد به قوانین جمهوری‌اسلامی ایران تمکین کند و هیچ شخصیت بیشتری در مقابل قوانین برای خود قائل نباشد.

نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور و حلقه انحرافی، سناریویی را برای به آشوب کشیدن کشور و ایجاد اغتشاش تعریف کرده‌اند که این نامه‌ می‌تواند سر آغازی برای این سناریو باشد. وی هشدار داد: رئیس جمهور و وزیر علوم مراقب باشند که امنیت کشور را مخدوش نکنند.

حیدر‌پور اذعان کرد: من به‌عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی، این قضیه را آغازی برای خط سیر ایجاد آشوب و بر هم زدن آرامش و خدشه‌دار کردن امنیت کشور تلقی می‌کنم و هشدار لازم را از این بابت به رئیس جمهور و وزیر علوم می‌دهم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای‌اسلامی گفت: فرآیند انتخاب، انتصاب و عزل رؤسای دانشگاه‌ها بنا به دستور رئیس‌جمهور نیست و دستور رئیس‌جمهور عملی غیر قانونی است.

دوشنبه، 5 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-25 ساعت 11:03
خبر بعدی : سفیر انگلیس در بحرین: اقدامات تروریستی رژیم تهران
خبر قبلی : بر خیل عظیم بیکاران کشور افزوده شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -