با تاسف باید گفت اخلاق به حاشیه رانده شده است

شفاف نیوز: «انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل تاکید این است که حتما باید منطق مداری در اولویت قرار بگیرد و همه جریان‌ها و چهره‌هایی که می‌خواهند به این بحث مهم ورود کنند، رفتارهایی صحیح را از خود بروز کنند. این در حالی است که با تاسف باید گفت اخلاق به حاشیه رانده شده است و اختلاف گروه‌ها و چهره‌ها به یکی از بحث‌های ثابت فضای سیاسی بدل گشته است.»

حسن بیادی با گفتن این جملات به پرسش‌های انتخاباتی "شفاف" پاسخ می‌گوید:

برای خارج شدن از این وضعیت چه باید کرد؟

سهم خواهی و خود بزرگ بینی یکی از مشکلاتی است که متاسفانه این روز‌ها جدی گرفته می‌شود و باعث شده تا شرایط نامطلوبی را شاهد باشیم. به همین دلیل اصرار دارم قبل از هر اتفاقی باید گروه‌ها و چهره‌های سیاسی به این نتیجه برسند که برای انتخاباتی منطقی باید از اصلاح خود شروع کنند تا شرایطی به وجود آید که همه طیف‌ها و سلیقه‌های سیاسی بتوانند حضوری جدی در انتخابات داشته باشند و از این طریق مردم هم انگیزه بالایی برای مشارکت پیدا کنند.

در فضای سیاسی "اختلاف" در حال خودنمایی است....

البته اصلاح طلبان هم اختلاف دارند و اصولا بحث‌های اینچنینی را نباید زیاد جدی گرفت.باید گفت که به هر حال مشکلاتی خودنمایی کرده است و اصواگرایان باید با در نظر گرفتن اینکه انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم، بحث‌ها را کم کنند تا بلکه بتوانند در آرامش کامل بهترین تصمیم را برای حضوری قدرتمند در انتخابات بگیرند.

قبول دارید که اختلاف‌های موجود جامعه را نسبت به تصمیم گیری‌هانگران کرده است؟

طبیعی است که پرداختن به حاشیه‌ها و بحث‌های آنچنانی باعث می‌شود که مسئولین نتوانند آنطور که باید به فکر اجرایی کردن برنامه‌های تعیین شده باشند. به همین دلیل باید با در نظر گرفت اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد، باید قبل از توجه نشان دادن به هر بحثی این را در نظر بگیرند که فضای آرام و بدون تنش می‌تواند به آن‌ها در راستای خدمتگذاری به مردم بیشتر کمک کند.

ضررهای درون جریانی چنین شرایطی چه چیزهایی می‌تواند باشد؟

طبیعی است که حاضر شدن چند کاندیدا با عنوان اصولگرایی، باعث می‌شود رای‌هایی که قرار است به حساب اصولگرایان به صندوق‌های رای انداخته شود، چند پاره می‌شود و خب! این باعث می‌شود که احتمال موفقیتشان کاهش یابد.

بودن یا نبودن اصلاحات در انتخابات یکی از بحث‌های مهم انتخاباتی است، اصولا حضور یا عدم حضورشان مهم است یا به گفته برخی از چهره‌های اصولگرا مهم نیست؟

هیچ کس نمی‌تواند مشارکت گسترده یه جریان مهم سیاسی را منکر شود. به هر حال وقتی آحاد مختلف مردم به این نتیجه برسند که همه اقشار سیاسی با هر رای و نظری فرصت شرکت در انتخابات را به دست آوره است، حتما انگیزه‌ای بیشتر برای رای دادن خواهند داشت و در نتیجه انتخابات پرشور دیگری در کارنامه جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

شنبه، 3 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-23 ساعت 12:03
خبر بعدی : بازدید از قاهره برای گردشگران ایرانی ممنوع شد
خبر قبلی : صفارهرندی: احمدی ‌نژاد بفرما را به خيلی ‌ها زده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -