اوباما وارد رام الله شد / تمایل عباس به گفتگو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از رام الله ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رزو پنج شنبه در دومین روز از سفر منطقه ای خود برای دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی وارد رام الله در کرانه باختری رود اردن شد.

رئیس جمهور آمریکا در راام الله مورد استقبال محمود عباس قرار گرفت.

اوباما در دیدار با محمود عباس گفت، فلسطینیان شایسته کشوری برای خود هستند .

در همین حال روزنامه نيويورک تايمز نوشت، اسنادي وجود دارد که تمايل محمود عباس را برای گفتگو با دولت اسرائيل نشان می دهد

این روزنامه نوشت اسنادی دریافت کرده است که نشان می دهد محمود عباس حاضر است برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل از مواضع خود کوتاه بیاید.

نیویورک نوشت محمود عباس به قدری برای بازگشت به مذاکرات صلح با اسرائیلی ها مشتاق است که ممکن است تقاضای خود را برای توقف شهرک سازی در سرزمینهای فلسطینی به عنوان پیش شرط مذاکرات ملایم تر کند.

این تغییر موضع در پیش نویسی که تیم مذاکره کننده وی برای دیدار خصوصی روز پنج شنبه با اوباما، رئیس جمهور آمریکا آماده کرده اند، آمده است.

در این پیش نویس با اشاره به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آمده است، او می تواند به صورت محرمانه به شما تعهد دهد که شهرک سازی را در مدت مذاکرات متوقف خواهد کرد.

صائب عریقات در این نامه الکترونیکی که چهارشنبه شب به روزنامه نیویورک تایمز ارسال کرده گفته است نظرات عباس در این پیش نویس هنوز کامل نشده است اما یک مقام بلندپایه فلسطینی دیگر گفت این ها دقیقا نظرات عباس است و افراد دیگری که با مذاکرات قبلی آشنایی دارند گفتند این اسناد به نظر معتبر می رسد و متن آن با سبک عریقات شباهت دارد.

خالد الگیندی از موسسه بروکینگز که در تیم مذاکره کنندگان فلسطینی حضور داشت در مورد صحت این اسناد اظهار نظری نکرد فقط گفت متعجب نخواهد شد اگر عباس مایل به بازگشت به پای میز مذاکره باشد.

موضوع دیگری که در این سند مطرح شده است این است که عباس ممکن است از اوباما بخواهد نتانیاهو را متقاعد کند که بازگشت به مرزهای 1967 نقطه آغاز مذاکرات باشد.

نتانیاهو روز چهارشنبه بار دیگر توقف شهرک سازی یا بازگشت به مرزهای سال 1967 را رد کرد و تعیین این دو موضوع را به عنوان پیش شرط مذاکرات غیرقابل قبول خواند.



پنجشنبه، 1 فروردین ماه 1392 برابر با 2013-03-21 ساعت 11:03
خبر بعدی : ساعت رسمی امشب یک ساعت به جلو کشیده می‌شود
خبر قبلی : کره شمالی: حمله به پايگاه های آمريکا به ژاپن


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -