در تامین امنیت غذایی دچار مشکل هستیم

دیگربان: مجید خراسانی٬ رئیس بسیج سازندگی می‌گوید در حال حاضر در شرایط «خاص اقتصادی» قرار داریم و کشور از لحاظ «تامین امنیت غذایی دچار مشکل است.»

این اظهارات آقای خراسانی روز دوشنبه (۲۸ اسفندماه) در وب‌سایت سازمان «بسیج مستضعفین» منتشر شده است.

به گفته وی «اکنون که در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و کشورمان از بابت تأمین امنیت غذایی دچار مشکل است، مجموعه بسیج به این نتیجه رسید که انجام کارهای عمرانی همانند سنوات گذشته کافی نیست.»

رئیس بسیج سازندگی اظهار کرده که این سازمان در نظر دارد در سال ۱۳۹۲ «بر روی ۱۲ عرصه از میان بیش از ۲۰۰ عرصه مورد نیاز کشور در تأمین امنیت غذایی تمرکز کرده تا با حمایت از خانواده‌های روستایی و شهرهای کوچک، بخشی از نیازهای کشور را تأمین کند.»

عرصه‌های مورد اشاره وی «کمک به گسترش و تولید مرغ و تخم مرغ سنتی در منازل، باغات و محیط‌های روستایی٬ کمک به گسترش تولید ماکیان به ویژه اردک و غاز در روستا‌ها و کمک به ایجاد توسعه واحدهای محلی پرورش شترمرغ و بوقلمون» است.

«کمک به توسعه شیلات از طریق احداث حوضچه‌ها و استخر‌ها، ‌توسعه پرورش قارچ به شکل خانگی و ‌توسعه زنبور و تولید عسل به روش محلی» نیز از دیگر اقدامات این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ است.

خراسانی٬ دستگاه‌های همکار در این طرح را وزارت جهادکشاورزی و برخی از اقشار بسیج به ویژه بسیج مهندسین کشاورزی و بنیاد تعاون بسیج معرفی کرده است.

وی هدف کلی از اجرای این طرح را تأمین «امنیت غذایی» و نه «اشتغالزایی» عنوان کرده تا «روستاییان بتوانند حداقل غذای خود را تأمین کنند.»

پیش‌تر نیز اعلام شده بود سازمان بسیج با هدف تحقق طرح «اقتصاد مقاومتی» ۱۰۰ هزار جوجه زنده بین مردم خوزستان توزیع و برای واگذاری دستگاه‌های جوجه‌کشی اقساطی به مردم نیز اعلام آمادگی کرد.

با افزایش فشارهای بین‌المللی به ایران بر سر ادامه برنامه هسته‌ای و وخامت اوضاع اقتصادی٬ مقام‌های جمهوری برای جلوگیری از اعتراضات اقشار کم‌درآمد اقدام به توزیع پول به اسم هدیه و نیز اقداماتی در راستای آنچه «اقتصاد مقاومتی» می‌نامند٬ کرده‌اند.

در حالی که مقام‌های مسئول مدام کمبود مواد غذایی و دارویی در کشور را تکذیب می‌کنند٬ اظهارات خراسانی نشان می‌دهد در این زمینه مشکلات جدی وجود دارد.

سه شنبه، 29 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-19 ساعت 12:03
خبر بعدی : اعتراض شدید سایت کروبی به دعوت کنندگان خاتمی
خبر قبلی : یک درس جدید به دانشگاهها ابلاغ شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -