جلسه مخالفان رژیم سوریه در استانبول آغاز شد

به گزارش رادیو فرانسه، ائتلاف ملی سوریه، گروه متشکل از عمده ترین مخالفان رژیم بشار اسد، جلسه دو روزه خود برای تعیین یک نخست وزیر موقت را در استانبول آغاز کرده است.

قرار است این نخست وزیر موقت اداره مناطق آزاد شده در شمال و شرق سوریه را به عهده بگیرد.

جلسه ائتلاف ملی سوریه در استانبول فردا سه شنبه نیز ادامه خواهد یافت و شرکت کنندگان آن سعی خواهند کرد از میان دوازده تن از نامزدان پست نخست وزیری موقت، یکی را انتخاب کنند.

به نظر میرسد سه تن از این نامزدان، اسامه قاضی و غسان هیتو، دو تن از تکنوکرات های مخالف رژیم سوریه و اسد مصطفی، وزیر پیشین کشاورزی در دولت بشار اسد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان قبل از تعیین نخست وزیر موقت باید بر سر دو گزینه تشکیل یک دولت موقت و یا ایجاد یک نهاد اجرایی با اختیارات محدود به توافق برسند.

دو جلسه قبلی ائتلاف ملی سوریه بدلیل عدم توافق بر سر یکی از این دو گزینه لغو شده بود و ولی البونی، سخنگوی ائتلاف ملی سوریه، می گوید مطمئن نیست جلسه امروز و فردای استانبول نیز در این مورد به توافق برسد.

به گفته او مخالفان برای اینکه بدانند آیا تشکیل یک دولت موقت ضروری است و یا یک نهاد اجرایی دیگر میتواند در اتحادیه عرب از مخالفان نمایندگی کند به گفتگوهای بیشتری نیاز دارند.

دوشنبه، 28 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-18 ساعت 13:03
خبر بعدی : موتورسواران با قمه به بازیگر سینما حمله كردند
خبر قبلی : ايران به جايگاه هفتم تامين کننده نفت هند سقوط کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -