جاده مرفهین ، جاده محرومین؟

داود عزتی فعال رسانه ای مازندران

مدتهاست پیمانکاران جاده سوادکوه فعالیت خود را بدلیل کمبود نقدینگی و فقدان اعتبار رها کردند ، حال چگونه اعتبار عظیم هزاران میلیارد تومانی بزرگراه تهران شمال به سادگی تامین و تخصیص می یابد جای تعجب و شگفتی است...

شمال نیوز:خبر افتتاح فاز چهارم جاده تهران شمال به همان اندازه که باعث رضایت پایتخت نشینان شده است موجب نگرانی و تعجب مردم مظلوم مرکز وجنوب مازندران بویژه شهرستانهای سوادکوه، قائمشهر گردیده چرا که در این خبر به وضوح تبعیض و بی عدالتی با گوشت و پوست قابل درک است.

سالیان متمادی است که مردم شریف و مستضعف مازندران در آرزوی تعریض و چهار بانده شدن جاده سوادکوه هستند تا از رهگذار آن برای رفت وآمد ایمن وآسوده از گزند حوادث جاده ای مصون بمانند. اما دریغ از توجه وعنایت مسئولین ، حتی کشته ها و زخمی های بی شمار این مسیر مهم و استراتژیک نتوانسته وجدان خفته برخی از دلتمردان و مسئولین را بیدار سازد چرا که متاسفانه نه خودشان و نه خانواده شان هیچگاه دچار سانحه یا تصادف نشده اند و یا اینکه در ترافیک کشنده و ملال آور این مسیر قرار نگرفته اند.

حقیقت آن است که وقتی خبر افتتاح جاده تهران شمال و امکانات و خدمات جاده ای این مسیر را شنیدیم دچار بهت و تعجب شده ایم چرا که جاده موصوف صرفاً برای مرفهین مرکز نشین احداث شده است تا سفر آنها را برای تفریح و ویلانشینی به کمترین زمان ممکن یعنی دو ساعت برساند و با اتومبیل های آنچنانی و وضعیت اسف بار فرهنگی در این بزرگراه جولان بدهند وبه ریش فقرا بخندند، در حالی که جاده سوادکوه متعلق به مظلومترین و نیاز مند ترین مردم خطه مازندران است تا بتوانند به امور کار و معیشتی خود برسند حتی ضرورت تعریض آن بیشتر و مهمتر از بزرگراه تهران شمال بوده است.

مدتهاست پیمانکاران جاده سوادکوه فعالیت خود را بدلیل کمبود نقدینگی و فقدان اعتبار رها کردند ، حال چگونه اعتبار عظیم هزاران میلیارد تومانی بزرگراه تهران شمال به سادگی تامین و تخصیص می یابد جای تعجب و شگفتی است البته مردم این تبعیض ها و بی خیالی مسئولین را هرگز به حساب نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهند گذاشت بلکه مسئولیت آن را متوجه سوء مدیریت وزارت راه وشهرسازی و لابی قدرتمند سرمایه سالاری و مرفهین بی درد می دانند.
و سخنی با مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان استان مازندران که سکوت در برابر این تبعیض و بی حرمتی به مردم مظلوم مازندران شایسته نیست وباید با پیگیری و بررسی این اهمال و کوتاهی وزارت راه وشهرسازی با عوامل آن برخورد قانونی و مناسب گردد.

دوشنبه، 28 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-18 ساعت 12:03
خبر بعدی : رئیس میراث فرهنگی استان تهران هم برکنار شد
خبر قبلی : وخامت حال دو درویش گنابادی در اعتصاب غذا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -