وضعيت قضايی فرزندان هاشمی رفسنجانی

دادستان تهران در جمع خبرنگاران گفت که دوره محکوميت 6 ماهه فائزه هاشمي 30 اسفند به پايان مي‌رسد. او هم چنين درپاسخ به سوالي درباره خبرنگاران بازداشت شده تاکيد کرد که همه آنها آزاد شده‌اند.
به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه يک، درخصوص بازداشت متهمان ترورهاي دانشمندان هسته‌يي گفت: در رابطه با اين پرونده فعلا 18 نفر در بازداشت هستند. واقعا وزارت اطلاعات کارهاي خوبي در اين راستا انجام داد و سيستم‌هاي جاسوسي اسرائيل و آمريکا در تلاش بودند تا از اين طريق ضربه‌هاي کاري بزنند. که با دستگيري اين گروه بسياري از توطئه‌هاي امنيتي خنثي شد و ان‌شاءالله به زودي آنها محاکمه مي‌شوند.
وي در مورد متهمان پرونده بانک صادرات نيز اظهار کرد: اين پرونده يکي از پرونده‌هاي مهم فساد بزرگ مالي است که 46 متهم دارد و اخلال در نظام اقتصادي و چند مورد ديگر عناوين اتهامي اين متهمان است.
جعفري دولت‌آبادي يادآور شد: اين پرونده به دادگاه ارسال شده است و ان‌شاءالله از سال آينده مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.
خبرنگار ديگري با اشاره به نامه فاضل لاريجاني و اقدامات دادستاني تهران سوال کرد که وي پاسخ داد: در اين پرونده جز دو نفر که احضار شده‌اند، از همه متهمان مرتبط تحقيق کرديم. از اين دو نفر يکي از همکاران قضايي بود که طبق مقررات داريم اقدام مي‌کنيم و يکي از متهمان ديگر در شهرستان بود که به دنبال آدرس بوديم و آن را احضار مي‌کنيم. تحقيقات مفصلي در اين پرونده انجام شده است و اميدواريم در سال آينده به نتيجه برسند. ما در مجموع در اين خصوص از 5 نفر تحقيق کرديم.وي در مورد فائزه هاشمي نيز گفت: محکوميت وي 30 اسفندماه به اتمام مي‌رسد و بنابراين پس از پايان دوران محکوميت آزاد مي‌شود.
دادستان تهران در مورد پرونده مهدي هاشمي نيز گفت: همانطور که پيش از اين گفتيم، کيفرخواست اين پرونده صادر شده و به دادگاه ارسال شده است و در اين رابطه دادگاه بايد تعيين تکليف کند.
خبرنگار ديگري سوال کرد که چرا با توجه به اصرار طرفين پرونده کهريزک براي برگزاري علني دادگاه جلسات اين دادگاه به صورت غيرعلني برگزار شد که دادستان تهران پاسخ داد: تشخيص علني بودن يا غيرعلني بودن با قاضي است. قانون در ماده 188 و برخي موارد ديگر در اين خصوص پيش‌بيني کرده است.
دادستان تهران درخصوص پرونده خبرنگاران بازداشتي به اين پاسخ که تمامي خبرنگاران بازداشت شده آزاد شده‌اند، اکتفا کرد.
وي در مورد پرونده ميرزايي حکمتي نيز گفت: اين پرونده با اعتراض محکوم قرار است بررسي شود.
دادستان تهران همچنين درخصوص چهارشنبه آخر سال تاکيد کرد که ما با اخلال‌ها و ناهنجاري‌ها برخورد مي‌کنيم و مردم فهيم و هوشمند خود بايد تمام موارد را رعايت کنند.


دوشنبه، 28 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-18 ساعت 12:03
خبر بعدی : وخامت حال دو درویش گنابادی در اعتصاب غذا
خبر قبلی : سال آينده سال از دست رفته است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -