ورود بدون آزمون ایرانیهای خارج به دانشگاههای داخل

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از پذیرش بدون آزمون ایرانیهای مقیم خارج در دانشگاههای داخل کشور خبر داد.

به گزارش دانشجونیوز، مجتبی بذرافشان درباره افراد مشمول این طرح گفت: آن دسته از ایرانیانی که حداقل 6 سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند و غیرایرانی هایی که با ایرانیان ازدواج کرده و تابعیت ایران را پذیرفته باشند، می توانند بدون آزمون و بر اساس شرایط اعلام شده در دانشگاههای داخل پذیرش دریافت کنند.

وی در خصوص نحوه ی پذیرش این افراد در دانشگاه های داخل اظهار کرد: این دانشجویان حق پذیرش در دانشگاههای دولتی و غیردولتی را دارند، همچنین دانشگاههای پذیرنده این دسته از دانشجویان را بر اساس وضعیت تحصیلی، شهر محل سکونت و معدل پذیرش خواهند کرد.

به گفته ی وی دلیل ارائه ی این طرح فراهم کردن شرایطی برای تحصیل آن دسته از ایرانیانی است که از عهده آزمونهای ورودی دانشگاه ها بر نمی آیند و یا سایر ایرانیانی که خواهان بازگشت به کشور هستند.

مجتبی بذرافشان در خصوص میزان شهریه دریافتی از این دانشجویان گفت: شهریه ها برای مقاطع کاردانی و کارشناسی دو برابر هزینه نوبت دوم، برای مقطع کارشناسی ارشد یک و نیم برابر شهریه نوبت دوم، اگر در پردیس خودگردان و برای کارشناسی ارشد پذیرش می گیرند معادل شهریه پردیس، در دکتری هم معادل دوره نوبت دوم یا پردیس خودگران اعلام شده است.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد که این دستورالعمل در انتظار تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

یکشنبه، 27 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-17 ساعت 23:03
خبر بعدی : خبرنگاران مصری عليه اخوان المسلمين تظاهرات می کنند
خبر قبلی : احضار پدر یکی از جان باختگان 88 به زندان اوین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -