فرار و بازداشت در ارتباط با پرونده مالی بنیاد شهید

خبرگزاری خانه ملت: محورهای تحقیق و تفحص چه بوده؟

خجسته عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس: عملکرد بنیاد در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی و مسائل فرهنگی و حمایتی، اقدامات و تصمیمات خلاف قانون و خارج از اختیار از سوی ریاست بنیاد مانند انسداد پرونده ایثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ایثارگران و سپس عودت آن پس از چند ماه به حساب‌ها ، افزایش میزان شکایات در مراجع قضایی از بنیاد شهید از سوی ایثارگران، بی‌عدالتی در نظام پرداخت ایثارگران، عدم تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان، نارضایتی اغلب جامعه هدف از بنیاد شهید و عدم ارائه آمار شفاف و قابل دفاع از جمله محورهای پیشنهادی برای انجام تحقیق و تفحص است.

موضوع اصلی، مدیران ناکارآمد و بدون تخصص است. اگر معاون مالی بنیاد تخصص نداشته باشد بودجه مالی بنیاد قفل می شود، به دلیل نبود مدیر کارآمد معوقات انباشته شده است در صورتیکه پرداخت آن باید سریعتر انجام شود. خانوده شهدا برای رسیدگی به شکایت خود به چه کسی باید مراجعه کنند؟

مشکل اصلی، بحث مدیریت است. اگر مدیر کارآمد داشته باشیم مشکلات مرتفع می‌شود اگر مدیر ناکارآمد داشته باشیم مشکلات روز به روز افزایش می‌یابد، هرگاه فریاد درآمد بدانید آنجا مدیر ناکارآمد هست و در مقابل هر جا آرامش هست و کار را با پویایی و تحول پیش می‌برند بدانید مدیریت کارآمد است.

تخلفات بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر بررسی می‌شود

نکته دیگر تحقیق وتفحص بحث مسائل اقتصادی کوثر و بانک دی است، گزارش‌های کاملی به مجلس می‌رسد، حکم جلب تعدادی صادر شده، تعدادی نیز به خارج از کشور سفر کرده و تعدادی دستگیر شدند .

مشکل بانک دی چیست؟

بنا بر گزارش‌های رسیده بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر مشکلات عدیده دارند، به چه دلیل حقوق ایثارگران در حساب‌های بانک دی ریخته و سپس برداشته می‌شود؟ ما حکم صادر نمی‌کنیم اما با شروع تحقیق و تفحص سراغ این افراد می‌رویم، بنا بر نامه‌های رسیده از ایثارگران، حقوق به حساب‌ها ریخته، برداشته و سپس برگردانده شده است.

یعنی ایثارگران چند ماهی حقوق نداشتند؟

خیر، مقداری از حقوق آنها برداشت شده اما دوباره به حساب‌ها بازگردانده شده است، این مطلب شکایت جانبازان است که قصد داریم این مسائل را بررسی کنیم البته برای تحقیق و تفحص موارد مشابه زیادی هست که نمی خواهم نام ببرم، علت حساسیت مجلس، شکایت ایثارگران است.

سازمان اقصادی کوثر در این مسأله چه نقشی دارد؟

این سازمان نیز جزو سازمان‌هایی بود که مورد اعتراض ایثارگران واقع شده که در تحقیق وتفحص به مشکلات آن رسیدگی خواهیم کرد.

بنیاد شهید برای توقف تحقیق و تفحص نمایندگان را تهدید کرد

با دادن پیغام به یکی از نمایندگان که فرزند شهید است وی را تهدید کردند که یا از ادامه فعالیت در این زمینه دست برمی‌دارید یا آینده انتخابات برایت مشکل‌ساز می‌شود.

شنبه، 26 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-16 ساعت 22:03
خبر بعدی : احمدی‌نژاد: برخی از ولایت فقیه برای بازی‌های...
خبر قبلی : دستمزد ناچیز ۹۲ بر شمار کودکان کار می‌افزاید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -