مدعيان بصيرت قافيه را باختند

سایت اعتدال: سه روز پيش فيلمي‌در سايت صراط و سپس در ساير رسانه‌هاي عمدتا اصولگرا پخش شد، فيلمي‌که فضاي سياسي کشو را متاثر از برخي حقايق آشکار شده در آن کرد. ماجرا از اين قرار بود که در اين فيلم نشان داده مي‌شد که در ايام دهه فجر امسال اعضاي شاخص جبهه پايداري در يکي از مراکز خود در شهر مقدس قم ، اقدام به برگزاري جلساتي با عنوان «بصيرت» مي‌کردند.در اين فيلم به وضوح نشان داده شده است که در اين جلسات تندترين حرف‌ها عليه تمامي‌اصولگرايان و جريانات ديگر سياسي کشور به غير از جبهه پايداري گفته مي‌شد. در اين جلسات عمدتا مباحث پيرامون اين مسئله بوده است که همه جريانات سياسي کشور دچار مشکلاتي در گذشته يا حال هستند و حتي صراحتا تاکيد مي‌شود که بين برخي چهره‌هاي شاخص سياسي اصولگرا و ساير جريانات غير اصولگرا تفاوت عمده اي وجود ندارند .

در اين جلسات چهره‌هاي شاخص جبهه پايداري از جمله آقايان لنکراني،رسايي، ذوالنور، روانبخش، جلالي و برخي ديگر از اعضاي جبهه پايداري سخنراني مي‌کردند و برخي از اين افراد صراحتا اعلام مي‌کردند که گفتمان جريانات اصولگرا به غير از جبهه پايداري تفاوتي با گفتمان آقاي‌هاشمي‌ندارد و تنها ادبيات متفاوتي دارد.

در اين جلسات طيف‌هاي مختلفي حضور داشته و تعداد زيادي از جوانان و از ساير اقشار نيز در اين جلسات حضور دارند. اما نقطه شاخص اين فيلم زماني بود که نشان مي‌داد تعداد زيادي از حاضرين اين جلسه همان افرادي هستند که در روز 22 بهمن امسال در حرم مطهر حضرت معصومه(ص) با پرتاب مهر و اشياء ديگر و با حملات وحشيانه سخنراني رييس مجلس را بر هم زدند و حتي تلاش کردند به رييس مجلس آسيب برسانند. اين گروه بسيار تلاش مي‌کردند که اين اقدام خود را ، حرکتي انقلابي و واکنشي در پاسخ به اظهارات رييس مجلس خطاب به رييس‌جمهور در روز استيضاح وزير کار،رفاه و تامين اجتماعي جلوه دهند.

نکته شاخص اين فيلم اين بود که نشان مي‌داد علي رغم اظهارات اعضاي جبهه پايداري که تلاش مي‌کنند بگويند که اين اقدام يک اقدام سازمان دهي شده نبود، بلکه اين اقدامي‌خودجوش و مردمي‌بود، اين مسئله به اين صورت نبوده است و حداقل 20 نفر از افرادي که به طور معمول در جلسات بودند در جلسه 22 بهمن نيز حضور داشتند و تلاش کردند تا سخنراني رييس مجلس را به آشوب بکشند.

تصاوير اين فيلم به خوبي گوياي اين مسئله است که مستمعين سخنان آقايان پايداري در باب بصيرت، روز22 بهمن مهر نماز، نماد خضوع در برابر پروردگار را ابزار دست براي توهين به روساي يکي از قوا کرده و حتي قصد آسيب به وي را داشتند.

در بخش‌هايي از اين فيلم سخنان رهبر معظم انقلاب پخش مي‌شود که معظم له صراحتا ابراز ناراحتي و نارضايتي از اتفاقات رخ داده در شهر مقدس قم کرده و خطاب به کساني که اين حادثه را ايجاد کردند، صراحتا تاکيد کردند که اگر شما متدين و حزب اللهي هستيد، بدانيد که رهبري با اين اقدامات مخالف است و اين اقدامات تنها دشمن را شاد و مراسم و راهپيمايي باشکوه مردم را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.

نکته حائز اهميت آن که رسانه‌هاي جبهه پايداري بلافاصله بعد از پخش اين فيلم اقدام به انتشار گزارش‌هايي کردند که حاکي از عصبانيت،دستپاچگي وسردرگمي‌بود. اين رسانه‌ها با استدلال‌هاي سخيف و استدلال‌هاي بسيار نازل نوشتند که دليلي وجود ندارد که افرادي که در جلسات ما حضور داشتند ، اگر در جاي ديگري نيز کاري انجام دهند اين به پاي ما نوشته شود و صراحتا حتي اين تعبير را داشتند که اگر کساني که در جلسات ما حضور داشتند ، از چراغ قرمز رد شوند يا تخلف ديگري را مرتکب شوند، دليلي بر اين نيست که ما مسئول اعمال اين افراد هستيم.

شايد بهتر بود دوستان گم کرده راهمان در جبهه پايداري به اين نکته توجه بيش تري داشته باشند که ريشه پرتاب مهر به رييس يک قوه توسط عده اي قليل در روز 22 بهمن، باورها و اظهاراتي است که در يک دوره برنامه ريزي شده (10 شب در نشست‌هاي بصيرت مسجد اهل بيت در ايام دهه فجر) به آنان القا شده است و بدون شک اظهارات چهره‌هاي شاخص اين جريان در وقوع چنين اتفاقي نقش به سزايي داشته است.

نکته بعدي اين که رسانه‌هاي اين جريان در گفته‌هاي خود مخالفانشان را به دليل انتشار اين فيلم به اقدامات ضد امنيتي متهم کردند . در صورتي که ضد امنيتي ترين اقدام ممکن را خود مرتکب شده بودند و در روز 22 بهمن، سخنراني رييس يک قوه را بر هم زدند و منجر به تحت الشعاع قرار دادن راهپيمايي مردم و تلخ کردن کام مردم و رهبري شده و دل دشمنان انقلاب را شاد کردند.

به نظر مي‌رسد جبهه پايداري يک بار ديگر از يک آزمون بزرگ با سرشکستگي بيرون آمد و در حالي که صداي بصيرت و شعارهاي انقلابي گري آن‌ها گوش فلک را کر کرده بود، پس از سخنان رهبري به جاي آن که اشتباهات خود را بپذيرند و صراحتا از بابت رفتارهاي خود در روز 22 بهمن حداقل از رهبري و مردم عذرخواهي کنند، حتي تلويحا نيز اين کار را انجام ندادند و تنها در دو يا سه مصاحبه، برخي از چهره‌هاي اين جريان تلاش کردند در سطحي نازل و به صورت کاملا غير شفاف اين حادثه را محکوم کنند که به نظر مي‌رسد اين اقدام نيز به خودي خود نوعي فرار رو به جلو و شانه خالي کردن از زير بار مسئوليت بود.

حداقل انتظار از اين مدعيان بصيرت و ولايتمداري اين بود که پس از سخنان رهبر انقلاب عذرخواهي مي‌کردند ، کما اين که مجلس و نمايندگان در اسرع وقت چنين اقدامي‌را انجام دادند.

اما نه تنها اين اقدام صورت نگرفت بلکه با انتشار اين فيلم ، اين جريان به جاي آن که مسئوليت اقدامات خود را قبول کنند باز هم همچون گذشته به فرافکني پرداختند.

اين فيلم نماي کاملي از تفکرات دروني برخي جريانات را هويدا کرد و به نوعي چشم ملت را بر برخي واقعيت‌ها گشود. بصيرت جبهه پايداري در بين جلسات «بصيرت‌« و فرياد‌هاي بصيرت بصيرت! در سخنراني رييس مجلس گم شده است.

پنجشنبه، 24 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-14 ساعت 11:03
خبر بعدی : ايران خودرو و سايپا در آستانه تعطيلی
خبر قبلی : احمدى نژاد: سال آينده سالى بسيار عاليست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -