مجلسی که برای موضوعات فرعی وقت بسیار دارد

در حالیکه برخی مردم همچنان با قیمت های سرسام آور، شب عیدی همچنان شرمنده خانواده هایشان هستند و علی رغم توصیه های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات معیشتی مردم از سوی مجلس و دولت، متاسفانه همچنان مجلسی ها بر موضوعات بی اهمیت و فرعی در حال وقت هدر دادن هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی بی باک، خانه ملت امروز در جلسه علنی خود در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با رای گیری نمایندگان در مجلس توسط سامانه هوشمند الکترونیکی مخالفت کردند.

این در حالی است که با پایان یافتن سال مسائلی چون بررسی بودجه و مشکلات اقتصادی باید در اولویت کار مجلس باشد.

سوال اینجاست چرا در سال جاری متاسفانه مجلس با بزرگنمایی و اولویت دادن به برخی مباحث فرعی به آنها رنگ اصلی و اولویتی می بخشد. وقتی شاخص تورم رو به افزایش و قدرت خرید مردم در آستانه سال جدید کاهش می یابد، چگونه مجلس آنقدر وقت اضافه دارد که روزی بر سر استیضاح این وزیر و آن وزیر آنهم در ماههای پایانی دولت و روزی بر سر نحوه اخذ آرا در گلدان چانه زنی می کند!

در سالی که حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نامگذاری شده و در تمام بازار کالای چینی جلوه گری می کند، کفش چینی، لباس چینی، تسبیح چینی و ... آیا مجلس دغدغه دیگری به جز نحوه رای گیری با گلدان یا سامانه الکترونیک و اینگونه مسائل ندارد؟!

سئوال این است؛ در زمانی که مقام معظم رهبری با تاکیدات صریح خود به مسئولان می فرمایند "مسئولان،‌ دولت و مجلس، همه تلاش‌های خود را برای حل گره‌ها و مشكلات اقتصادی مردم و كشور متمركز كنند، زیرا همان‌طور كه چند سال پیش گفتم، دشمن نقشه‌ها و توطئه‌هایش را در مسائل اقتصادی متمركز كرده است." حال نمایندگان ملت به چه می اندیشند؟ با زمانی که برای بررسی این طرح صرف می کنند چه نتیجه ای حاصل می شود؟ آیا بار سنگینی این گرانی ها و فشارها از دوش مردم برداشته می شود؟!

این وقت گذرانی های مجلس در حالی صورت می گیرد که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا همچنان رای گیری به شکل سنتی و برگه رای و در همان گلدان قدیمی صورت می گیرد.

گفتنی است در حال حاضر رای گیری برای طرح ها مصوبات مجلس به صورت الکترونیکی صورت می گیرد ولی رای گیری های مهم همچون رای اعتماد به وزیران، یا انتخابات درون مجلس با ورقه انجام می شود.

پنجشنبه، 24 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-14 ساعت 00:03
خبر بعدی : پسر رفسنجانی: فائزه مرد‌ترين عضو خانواده ماست
خبر قبلی : دولت اراده‌ای برای حل مشکل معیشتی مردم ندارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -