بازار نفت و امکان فشار بیشتر بر رژیم تهران

صدای آمریکا: یک گزارش جدید حاکی است درحال حاضرشرایط بازارجهانی نفت برای غرب جهت وارد آوردن فشار بیشتر بر رژیم ایران مناسب است، اما این پنجره احتمالا سال آینده، که انتظارمی رود تقاضا برای نفت درآسیا بالا برود، بسته خواهد شد.

در این گزارش، که توسط نهادغیرحزبی تامین انرژی آینده آمریکا تهیه شده و رویترز بخش هایی ازآنرا منتشرکرده است گفته می شود دربیشتر سال های دهه گذشته ، بازارفشرده نفت توانایی کشورهای غربی را برای استفاده ازتحریم ها جهت مهاربرنامه های اتمی رژیم ایران محدود می ساخت.

گزارَش اضافه می کند درسال گذشته، تحریم های جدید آمریکا و اروپا که صادرات نفت خام ایران را هدف می گرفت زمانی به اجرا درآمد که بازارجهانی نفت قادر بود از دست دادن نفت خام ایران را، با کندی روند بهبود اقتصاد و ادامه تولید نفت در کشورهای عضو اوپک و خارج از آن، جبران کند. اما این فرصت همیشگی نخواهد بود. پنجره فرصتی که بازار جهانی می تواند به راحتی دربرابر از دست دادن نفت اضافی ایران بایستد، تا نیمه 2014 بیشتربازنخواهد بود.

درگزارش گفته می شود پس ازسپتامبر 2013 انتظار می رود رشد تقاضا برای نفت درچین شتاب بگیرد، و حالا زمان آن است بر فشار بر رژیم ایران افزوده شود.

رویترزمی گوید گزارش نوع عملی را که باید صورت گیرد توصیه نمی کند، اما ممکن است اقدامات سخت تری درراه باشد. قانون گذاران درآمریکا خواهان تحریم های سخت ترعلیه رژیم ایران شده اند. باراک اوباما رییس جمهوری گفته است تمام گزینه ها برای برخورد با رژیم ایران باز است.

گزارش توصیه می کند آمریکا واتحادیه اروپا باید برای استفاده از اندوخته های استراتژیک نفت درصورتی که اقدامات بیشتری جهت جلوگیری ازصادرات نفت ایران انجام گیرد آماده باشند.

سال گذشته، پیش ازکاهش قیمت های نفت، رهبران گروه هشتگانه اقتصاد های عمده جهان آمادگی خود را برای برداشت اندوخته های اضطراری نفت ابرازداشتند.

چهارشنبه، 23 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-13 ساعت 21:03
خبر بعدی : دو حادثه مشابه در صنعت نفت به فاصله ۳ سال
خبر قبلی : يک آرژانتينی به عنوان پاپ جديد انتخاب شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -