هشدار مطهری درباره برگزاری انتخابات فرمایشی

دیگربان: علی مطهری٬ نماینده مجلس می‌گوید بخشی از جامعه هنوز از اتفاقات انتخابات سال ۸۸ «دلگیر و ناراضی» است و به نوعی در «شرایط قهر» به سر می‌برد٬ اگر شرایط فعلی ادامه یابد انتخابات «فرمایشی» خواهد بود.

آقای مطهری این اظهارات را در گفتگو با شماره روز چهارشنبه (۲۳ اسفندماه) روزنامه بهار بیان کرده است.

وی گفته «نشانه‌ای برای برگزاری انتخاباتی پرشور مشاهده نمی‌شود» و دلیل آن هم «عدم حضور اصلاح‌طلبان شاخص در عرصه انتخابات و همچنین تعصبات گروهی عده‌ای است که نگاه منتقدانه را برنمی‌تابند.»

این نماینده مجلس افزوده است: «بخشی از جامعه هم هنوز از اتفاقات انتخابات سال ۸۸ دلگیر و ناراضی است و به نوعی در شرایط قهر به سر می‌برد. این مسائل باید برطرف شود.»

مطهری اظهار کرده باید انتخاباتی برگزار شود که «خاطره انتخابات ۸۸ از ذهن‌ها پاک شود» چراکه فضای سیاسی کشور تحت تاثیر انتخابات سال ۱۳۸۸ دچار «رکود» است.

به گفته وی «اگر سیاست‌های فعلی ادامه یابد و منتقدان نتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند انتخابات تا حدودی فرمایشی و منجر به کاهش اعتماد عمومی می‌شود و این احساس در افکار عمومی به وجود خواهد آمد که نتیجه انتخابات و پیروز انتخابات از هم‌اکنون مشخص است.»

این نماینده مجلس درباره نامزدی احتمالی محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفته است: «خاتمی باید از آبروی خود مایه بگذارند. ایشان نباید صرفا در جاده هموار گام بردارند. باید در جاده خاکی هم حرکت کنند. بنده معتقدم اگر ایشان وارد صحنه شوند بسیار مفید‌تر خواهد بود تا این‌که منتظر تغییر شرایط باشند.»

وی با بیان اینکه «برخوردهای خشن و سخت‌گیری‌هایی شد که لزومی نداشت» افزوده است: «فکر می‌کنم اگر فردی مانند آقایان هاشمی، ناطق‌نوری و خاتمی وارد شوند شرایط تغییر خواهد کرد.»

در هفته‌های اخیر همزمان با افزایش حملات محافظه‌کاران به نیروهای اصلاح‌طلب٬ مطالبی مبنی بر ضرورت نامزدی احتمالی محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران در انتخابات منتشر شده است.

شماری از نیروهای اصلاح‌طلب نیز معتقدند بدون آزادی زندانیان سیاسی و باز شدن فضا شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات بیهوده است.

آنها درباره سلامت انتخابات و اعلام رای اصلاح‌طلبان در صورت پیروزی نیز تردید دارند.

شماری از اصلاح‌طلبان نیز می‌گویند آنها برای بازشدن فضا باید در انتخابات نامزد داشته باشند.

چهارشنبه، 23 اسفند ماه 1391، 11:05 صبح برابر با 2013-03-13 ساعت 10:03
خبر بعدی : انتخابات؛ دعوت ونزوئلا از ناظران بین المللی
خبر قبلی : چاوز؛ احمدی‌نژاد: آقای یزدی را دوست داریم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -