دولت احمدی نژاد نمی‌خواهد قدرت را به سادگی‌‌ رها کند

قدرت الله علیخانی در گفتگو با ایلنا افزود: کاندیدا‌های مختلف و اختلاف دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها و ائتلاف‌های موجود مثل ۲+۱، نشان دهنده این است که برای اصول گرایان موفقیتی قابل پیش بینی نیست.

این روحانی اصلاح طلب در مورد ائتلاف ۲+۱ تصریح کرد: تشکیل دهندگان این ائتلاف انتظار داشتند بقیه اصول گرایان به آن‌ها پیوندند ولی یکی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضوی از جبهه پایداری اعلام کردند به این ائتلاف نخواهند پیوست.

وی با اشاره به اینکه جبهه پایداری ظاهرا می‌خواهد در انتخابات آینده مستقل عمل کند، اظهار داشت: در جبهه پیروان خط امام و رهبری که سمت و سوی آن‌ها به موتلفه بر می‌گردد متکی و آل اسحاق و باهنر را كاندیدا كرده‌اند و با توجه به برخی شایعات پورمحمدی نیز قرار است به عنوان کاندیدا معرفی شود.افرادی هم مثل آقایان سعیدی کیا و شریعتمداری و رضایی هم به صورت مستقل وارد صحنه شده‌اند و بعید است با این تفرقی که در بین اصول گرایان وجود دارد به یک نقطه اتحاد دست پیدا کنند.

این روحانی اصلاح طلب با بیان اینکه وضعیت اصول گرایان از نظر پایگاه مردمی نیز مناسب نیست، گفت: آقای احمدی‌نژاد و دولتش زاییده بخش بزرگی از جریان اصول گرایی است هرچند امروز که وضعیت دولت مناسب نیست افرادی از اصول گرایان موضع گیری کنند و از دولت فاصله بگیرند ولی جامعه مطلع است که اکثریت آنان از دولت حمایت کردند و در تقویت احمدی‌نژاد نقش داشتند.

وی با اشاره به جریان دولت در انتخابات آینده، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود دولت هم به صورت مستقل می‌خواهد چند کاندیدا معرفی کند که اگر یکی از آن‌ها رد صلاحیت شد کاندیدای دیگری برای معرفی داشته باشد چون هم مدعی داشتن پایگاه اجتماعی است و هم نمی‌خواهد قدرت را به سادگی‌‌ رها کند.

علیخانی ادامه داد: بدنه جبهه پایداری نیز با دولت همکاری دارد ولی تا امروز خرابکاری‌هایی که صورت گرفته این فضا را به آن‌ها نداده است که تا این نزدیکی را اعلام کنند ولی در آینده این ارتباط شکل جدی تری به خود خواهد گرفت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه من سخنگوی جبهه اصلاحات نیستم، در رابطه با وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده، اظهار داشت: این مجموعه پایگاه اجتماعی بالایی دارد و از نظر مردمی با اقبال مواجه است و اختلافی هم در بین آن‌ها دیده نمی‌شود و هر فردی در این جبهه مطرح شود مورد اجماع قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این شکاف و تفرق موجود در جبهه اصول گرایی در بین اصلاح طلبان مشاهده نمی‌شود.

قدرت الله علیخانی با اشاره به اولویت بودن اقتصاد در شرایط امروز کشور، تصریح کرد: در این دولت همه چیزآسیب دیده است وبخش صنعت وبخش کشاورزی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و با توجه به درآمد هنگفتی که از نفت در این سال‌ها عاید کشور شده نمی‌بایست اقتصاد به رکود کشیده می‌شد.

وی با اشاره به معوقات بانکی که بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و مساله اشتغال که قرار بود تا پایان دولت بیکاری وجود نداشته باشد اما وضع امروز حکایت از چیز دیگری می‌کند، ادامه داد: نباید انتظار داشت کسی که از جبهه اصلاحات انتخاب می‌شود در صورت موفقیت، معجزه کند چون آنقدر در مسایل کشور اشکال به وجود آمده که حل تمام آن‌ها زمان بر است ولی آنچه اهمیت دارد این است که باید کسی سر کار بیاید که صادقانه و دلسوزانه در خدمت نظام و مردم باشد و بالاخره آرمان‌های امام راحل را سرلوحه کار خویش قرار دهد و با نظام هماهنگ باشد.

این سیاستمدار اصلاح طلب با بیان اینکه اصل مردم هستند، اضافه کرد: باید مردم را امیدوار کرد و کاری کرد که آن‌ها دلسرد نشوند.

وی با اشاره به اینکه در دوران سازندگی و اصلاحات این همه مشکل برای مردم در بخش‌های مختلف وجود نداشت، اظهار داشت: در هر دولتی اشکالاتی وجود دارد ولی تا پایان دولت اصلاحات کشور در مسیر طبیعی رشد و پیشرفت خود حرکت می‌کرد و از این مسیر خارج نشده بود و بخش زیادی از این مشکلات ناشی از عملکرد دولت احمدی‌نژاد است که به صورت هیاتی کشور را اداره کرد و به قوانین مصوب عمل نکرد و به رهنمود‌های رهبر توجه نشان نداد و همانطور که دیدیم رهبری در سخنرانی خبرگان خود به این نکته اشاره کردند که به مسولان در مورد حل معضل گرانی توصیه موکد کردم و اکنون آن‌ها باید گزارش دهند که چه کرده‌اند و این حساسیت ایشان را در این مساله نشان می‌دهد.

این نماینده سابق مجلس با ذکر اینکه اصلاحات از ناحیه دولت بیشترین لطمه را دید گفت: امروز دولت چهره عوض کرده و خود را طرفدار آزادی نشان می‌دهد و به شعار‌های مردم پسند روی آورده است ولی به اصلاحات از آن ناحیه آسیب جدی وارد شد و دولت همه شخصیت‌های مطرح اصلاحات که برای کشور سرمایه محسوب می‌شدند را از صحنه کنار زد.

چهارشنبه، 23 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-13 ساعت 03:03
خبر بعدی : خیلی ها برای تیر نخوردن پشت سر آقا رفتنه اند
خبر قبلی : اظهارات احمدی‌نژاد در راستای اهداف نظام و انقلاب نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -