اظهارات احمدی‌نژاد در راستای اهداف نظام و انقلاب نیست

قائم‌مقام مصباح‌یزدی: اظهارات احمدی‌نژاد در راستای اهداف نظام و انقلاب نیست

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار نظرهای اخیر محمود احمدی‌نژاد را، گفتارهای نسنجیده، غیرمتخصصانه، غیر منطبق با عقل، بدون سازگاری با موازین دینی، مضر برای همبستگی ملی و در مقابل اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست.

آفتاب: قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار نظرهای اخیر محمود احمدی‌نژاد را، گفتارهای نسنجیده، غیرمتخصصانه، غیر منطبق با عقل، بدون سازگاری با موازین دینی، مضر برای همبستگی ملی و در مقابل اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و در عین حال تصریح کرد: کسانی که این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند که چرا در آن دوران (دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی) در مقابل مسائل واکنش نشان می‌دادید و اکنون (دوران محمود احمدی‌نژاد) واکنش نشان نمی‌دهید، از شرایط آن دوران (دوره آقای خاتمی) و کارهایی که در آن دوره می‌شد، غفلت می‌کنند؛ در آن دوران صریحا گفتند دوران امام خمینی (ره) گذشته است؛ گفتند علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد؛ ائمه معصومین (ع) را مسخره کردند؛ در آن دوران شرایطی شده بود که عده‌ای اساس دین را به بازی می‌گرفتند؛ این طور نیست که کسانی بخواهند شرایط این دوره فعلی را با آن دوران مقایسه کنند؛ کجا در آن دوران واکنش‌های طلاب برای کوچک‌ترین چیز‌ها بود؟ آنان در سخنرانی علنی، امام معصوم (ع) ما را مسخره می‌کردند؛ می‌گفتند دین را با آزادی و آن هم به مفهوم غربی‌اش باید تطبیق داد؛ نباید بگوییم واکنش آن زمان طلاب در آن زمان، در مورد اقدامات جزئی و کوچک بود؛ وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات می‌گفت باید عنوان اسلامی را از این وزارتخانه برداریم که رهبری صریحا مقابل آن موضع گرفتند؛ و الا ماشاالله کتاب‌های ضد دین در آن دوران به چاپ رسید.

آیت الله محمود رجبی جانشین آیت الله مصباح یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این سؤال که تعبیرات به کار رفته از سوی محمود احمدی‌نژاد برای هوگو چاوز و یا تعبیراتی که برای اسفندیار رحیم مشایی به کار می‌برد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ و به نظر شما وی چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ اظهار داشت: اینکه هدف آقای احمدی‌نژاد چه هست، ما نمی‌توانیم صد در صد قضاوت کنیم، اما بدون شک، این اظهار نظر‌ها و تعریف و تمجید‌ها، گفتارهایی نسنجیده و غیر متخصصانه بوده و در راستای اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران معنا پیدا نمی‌کند.

وی افزود: تعریف و تمجید‌هایی که ایشان از شخصیت‌های داخلی و یا شخصیت‌های خارجی می‌کنند، نه منطبق با عقل بوده و نه با موازین دینی ما سازگار است؛ و همچنین برای نظام، جامعه و همبستگی ملی ما مضر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن برخی از احتمالات در جامعه و در بین سیاسیون و کار‌شناسان در خصوص اهداف احمدی‌نژاد راجع به موضع گیری و تحرکات اخیرش گفت: اگر بنا شد اهداف غیر اخلاقی و غیر دینی برای این اقدامات ایشان مطرح شود آن وقت باید خیلی چیز‌ها را مطرح کرد و البته آقای احمدی‌نژاد باید بداند که وقتی بی‌حساب و بی‌منطق سخن گفته شود، این جور اظهار نظر‌ها رخ خواهد داد.

وی گفت: اهداف پشت پرده و ریشه‌های این نوع اقدامات و موضع گیری‌های ایشان، و لو اینکه ناخودآگاه باشد، بدون شک غیر انقلابی، غیر اسلامی و غیر منافع ملی کشور است، چرا که منافع ملی و دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی و نیز منابعی که از اسلام و مصالح انقلاب بر می‌خیزد، اقتضای چنین موضع گیری‌هایی ندارد؛ البته این نیاز به تحقیق دارد و نمی‌توان نظری در این خصوص داد.

آیت الله رجبی با اشاره به طرح شعار «زنده باد بهار» که اخیرا از سوی احمدی‌نژاد مطرح می‌شود، گفت: هم خود آقای رئیس جمهور باید بداند که این افکار باطل است و پیامد‌ها مضر و غیر سودمند برای نظام و جامعه به دنبال دارد و هم خود ما باید بدانیم که خیلی دامن زدن به این مسائل، به مصلحت مردم، انقلاب و مصالح امروزیمان نیست.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید دغدغه‌های اصلی مردم را در عمل برطرف کرده و کار کنند و بدانند این شعار‌ها و تعریف و تمجید‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند؛ یعنی اگر مشکل ساز نباشد، حل کننده مشکلات نیست.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم با رد نظر برخی از سیاسیون مبنی بر اینکه اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد و موضع گیری‌های اخیر او، برای بر انگیختن حوزه‌های علمیه و روحانیون و ایجاد واکنش در آن‌هاست، گفت: اگرچه این اقدامات آقای احمدی‌نژاد شاید پیامدهای این چنینی هم داشته باشد، اما به نظر بنده این واکنش‌های احتمالی، اهداف کوتاه مدت این جریان است؛ یعنی نتایج دیگری مدنظر آن‌ها است.

وی افزود: بالاخره رئیس جمهور تحت تأثیر القائاتی است که معلوم است از طرف چه کسی صورت می‌گیرد و همین فرد مشخص است که آگاهانه تحت تأثیر چه عواملی قرار دارد.

آیت الله رجبی در پاسخ به این سؤال که پاسخ شما به سؤالی که اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود مبنی بر اینکه «چرا برخی طلاب در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی برای کوچک‌ترین مسئله‌ای تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده و کفن می‌پوشیدند اما اکنون در رابطه با بسیاری از مسائلی که از سوی رئیس جمهور و دولت آقای احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد، سکوت کرده و به نوعی بی‌تفاوت شده‌اند؟» چیست؟ گفت: این طور نیست که فراموش کردند؛ حوزه در برابر همین مسائل امروزی هم موضع می‌گیرد؛ البته برخی جا‌ها را ممکن است مصلحت نداند که به صورت علنی موضع گیری داشته باشد، بلکه به صورت نامه و به صورت فرستادن کسی به رئیس جمهور، این کار را انجام دهد؛ دانشمندانی مثل علامه مصباح یزدی در رابطه با مسائل این دولت ورود کرده و مسائل را تبیین کردند؛ دیگران هم در حد توان خود و با توجه به شرایط فعلی این کار را انجام داده‌اند، اما انجام زیاده از حد این کار موجب می‌شود مسائل فرعی کشور بیاید و جای مسائل اصلی را بگیرد و مسائل اصلی تحت الشعاع این مسائل حاشیه‌ای شود؛ دشمن هم همین را می‌خواهد تا از این شرایط سوء استفاده شود.

وی اضافه کرد: همه باید بدانیم که تا زمان انتخابات نیاز به فضای آرامی در کشور داریم و باید شرایط را حفظ کنیم و از این رو شاید عکس العمل در مقابل مسائل حاشیه‌ای، به مصلحت شرایط فعلی ما نباشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم تصریح کرد: از طرفی کسانی که این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند که چرا در آن دوران (دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی) در مقابل مسائل واکنش نشان می‌دادید و اکنون (دوران محمود احمدی‌نژاد) واکنش نشان نمی‌دهید، از شرایط آن دوران (دوره آقای خاتمی) و کارهایی که در آن دوره می‌شد، غفلت می‌کنند؛ در آن دوران صریحا گفتند دوران امام خمینی (ره) گذشته است؛ گفتند علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد؛ ائمه معصومین (ع) را مسخره کردند؛ در آن دوران شرایطی شده بود که عده‌ای اساس دین را به بازی می‌گرفتند؛ این طور نیست که کسانی بخواهند شرایط این دوره فعلی را با آن دوران مقایسه کنند؛ کجا در آن دوران واکنش‌های طلاب برای کوچک‌ترین چیز‌ها بود؟ آنان در سخنرانی علنی، امام معصوم (ع) ما را مسخره می‌کردند؛ می‌گفتند دین را با آزادی و آن هم به مفهوم غربی‌اش باید تطبیق داد؛ نباید بگوییم واکنش آن زمان طلاب در آن زمان، در مورد اقدامات جزئی و کوچک بود؛ وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات می‌گفت باید عنوان اسلامی را از این وزارتخانه برداریم که رهبری صریحا مقابل آن موضع گرفتند؛ و الا ماشاالله کتاب‌های ضد دین در آن دوران به چاپ رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز حوزه در مقابل اقدامات و موضع گیری‌های نادرست دولت فعلی موضع می‌گیرد، گفت: برای مثال در تعریف‌هایی که آقای احمدی‌نژاد از هوگو چاوز کردند، موضع گیری‌های فراوانی از سوی شخصیت‌های حوزوی شد.

آیت الله رجبی گفت: باید در شرایط فعلی مواظب باشیم آن چیزی که آرامش جامعه را به هم می‌زند از سوی ما رخ ندهد؛ یعنی هر کسی می‌خواهد در مقابل اقدامات دولت موضع بگیرد، با تبیین شرایط، موضع بگیرد؛ ما باید خیلی دقیق برخورد کرده و مواظب باشیم که خدای ناکرده به اهدافی که دشمنان طراحی کردند، کمک نکرده و مسائل را اهم و مهم کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم، گفت: اگر خیر انقلاب و نظام و اسلام را می‌خواهیم باید ببینیم رهبر معظم انقلاب چه مسیری را نشان می‌دهند و دقیقا‌‌ همان مسیر را طی کنیم.

چهارشنبه، 23 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-13 ساعت 03:03
خبر بعدی : دولت احمدی نژاد نمی‌خواهد قدرت را به سادگی‌‌ رها کند
خبر قبلی : ناخدای بیدار انقلاب: امكان انحراف برای همه وجود دارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -