دولت فشار می‌آورد كه از آنها فقط تعريف كنيم

روزنامه جوان: هفته‌نامه سروش متعلق به سازمان صداوسيما در ويژه‌نامه نوروزي خود گفت‌وگويي با «علي دارابي» معاون سيما انجام داده است.

دارابي در اين گفت و گو با اشاره به اينكه تعامل با نهادهاي بيروني و دروني سازمان در راستاي ظرفيت‌سازي و مشاركت‌جويي از ديگر اقدامات صورت گرفته است و امروز بسياري از مديران نهادهاي مختلف، وزرا، نمايندگان مجلس، اساتيد دانشگاه و حوزه در سيما و شوراها مسئوليت دارند، درباره كاهش بودجه و بالا رفتن هزينه‌هاي توليد فيلم و سريال اظهار مي‌دارد: مسئله بودجه يك مشكل مقطعي است و حل مي‌شود، البته شرايط را مديريت مي‌كنيم. كمبود بودجه را نمي‌توانيم كتمان كنيم و در سال جاري ۲۰۰ ميليارد تومان از بودجه سازمان توسط دولت كم شده است و اين ميزان كسر بودجه شوك بزرگي به كارها و برنامه‌ها مي‌زند. تدابير و سازوكارهايي طراحي كرده و سعي داشته‌ايم كه وقفه‌اي در روند اجراي برنامه‌ها نداشته باشيم و نوروز امسال بسيار متفاوت‌تر از گذشته بوده و كارهاي جديد و جذابي از سوي هنرمندان توليد شده است.
وي در ادامه مي‌گويد: در شرايط كنوني هر جرياني به برنامه‌ها فشارهايي وارد مي‌كند و بيش از همه از سوي دولت اين فشارها وارد است و دولتي‌ها دوست دارند كه صبح تا شب از آنها تعريف شود و تحمل انتقاد منصفانه را ندارند و البته سياست سازمان اين است كه در برابر اينها سكوت كرده و در رسانه‌ها هيچ پاسخي نداده و به وظيفه خود عمل مي‌كنيم. برخي جريانات هم توقعات خاص خود را دارند ولي ما كاري را كه تشخيص دهيم، انجام مي‌دهيم.
دارابي در بخش ديگري از اين گفت و گو ضمن تشريح ابعاد مختلف كاري سازمان صداو‌سيما اظهار مي‌دارد: ما در فضايي كار مي‌كنيم كه مقدماتي در جامعه بايد شكل بگيرد تا ما بتوانيم به وظايف خود عمل كنيم. ديگر دستگاه‌ها و نهادهايي كه موظف هستند مباني تئوريك را توليد كرده و در اختيار ما قرار دهند تا ما برنامه‌سازي كنيم ولي وقتي آنها در عمل به وظيفه خود كوتاهي مي‌كنند چه توقعي از ما است؟ امروز بايد حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها در زمينه سبك زندگي اسلامي، شادي و نشاط، رسانه ديني و... تئوري‌پردازي كنند. معاون سيما در پايان با اشاره به اينكه رئيس مركز فعاليت‌هاي ديني در سازمان تبليغات عنوان كرده دليل اينكه مساجد خلوت شده صداوسيما است، ادامه مي‌دهد: بايد يك برادر روحاني كار خود را انجام دهد و بتواند منبر خود را قوي و بين رسانه و مسجد هم افزايي ايجاد كند، نه اينكه چنين موضع‌گيري داشته باشد. برخي جريان‌هاي سياسي هم به دلايل مختلف مي‌خواهند با رسانه تسويه حساب كنند و چالش‌هايي را براي ما به وجود بياورند كه البته ما به سخنان اينها كاري نداريم و به وظيفه خود عمل مي‌كنيم.

چهارشنبه، 23 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-13 ساعت 02:03
خبر بعدی : تلاش های قالی‌باف برای تصدی ریاست رسانه ملی
خبر قبلی : ایران؛ بیشتر طلاق‌ها در ۵ سال اول رخ می‌دهد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -