دستفروش جوانی در تونس خود را به آتش کشيد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرد جوانی بامداد امروز سه شنبه در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز تونس خودش را به آتش کشید.

یک شاهد این صحنه گفت این جوان دستفروش که به صورت غیرقانونی سیگار می فروخت قبل از این که در مقابل ساختمان تئاتر شهر خودسوزی کند فریاد زد :« نسل جوان را ببینید ،‌ از روی بیکاری سیگار می فروشد.»

عابران تلاش کردند آتش را خاموش کنند اما تمام پوست این جوان سوخته بود. با این همه به گفته شاهدان وقتی امدادگران او را به بیمارستان منتقل می کردند هشیاری اش را از دست نداده بود.

ماموران پلیس و نیروهای آتش نشان که در محل حادثه حاضر شده بودند از ارائه اطلاعات درباره قربانی یا وضعیت جسمانی وی خودداری کردند.

، در تونس چندین مورد خودسوزی در دوران انقلاب ژانویه دو هزار و یازده و پس از آن اتفاق افتاد.

انقلاب تونس هفدهم دسامبر دو هزار و ده زمانی آغاز شد که یک فروشنده دوره گرد به نام محمد بوعزیزی از روی فقر و بیکاری خودش را در منطقه سیدی بوزید در مرکز تونس به آتش کشید.

این انقلاب که در نهایت به سقوط رژیم زین العابدین بن علی رئیس جمهوری تونس منتهی شد ریشه در مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور داشت.

دو سال پس از انقلاب تونس بیکاری و فقر همچنان در این کشور بیداد می کند و روزی نیست که خشونت و درگیری در ارتباط با این نوع دشواری ها اتفاق نیفتد.

کشور تونس از سوی دیگر در یک بن بست عمیق سیاسی فرو رفته، ‌بن بستی که با قتل شکری بلعید از مخالفان دولت اسلامگرا در تاریخ ششم فوریه با وخامت بیشتری مواجه شده است.

سه شنبه، 22 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-12 ساعت 11:03
خبر بعدی : دیسکو با دعا و خوانندگی زن با حجاب! + عکس
خبر قبلی : بازار سیاه؛ فروش اسکناس نو 3 برابر قیمت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -