کشف یک هرم تازه و حل یک معمای کهنه

کشف یک هرم تازه و حل یک معمای کهنه در مصر باستان

یک هرم باستانی متعلق به 3000 سال پیش متعلق به یکی از وزیران مشهور مصر باستان که سال‎ها به صورت یک معمای دشوار برای باستان شناسان باقی مانده بود، کشف شد.

: خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ یک هرم باستانی متعلق به 3000 سال پیش که محل دفن وزیر و مشاور رامسس دوم بود پس از گذشت سال‎ها که آرامگاه او باوجود اسناد ومدارک معتبر تاریخی که از آن خبر می‎داد، ناشناخته مانده بود، کشف شد.

به گزارش تلوزیون 24 ساعته امارات به نقل از وزیر آثارباستانی مصر این اثر متعلق به "خای" از وزیران مهم و معروف رامسس دوم از فرعون‎های مشهور مصر باستان است که در" لوکسور" کشف شده است.

طبق همین گزارش، این اثرکشف شده دراصل، بقایایی از یک هرم آجری بزرگ است که ارتفاع اصلی آن 15 متر بوده است. این اثر طی کاوش‎هایی که اخیرا در تپه‎های" شیخ عبدالقران" توسط یک گروه باستان شناسی بلژیکی از دانشگاه" لیبر" بروکسل و "دانشگاه لیگ" صورت گرفته، کشف شده است.

به گفته باستان شناسان اشکال و نوشته‎های حک شده با مهر بر روی آجرها به وضوح نشان می‎دهد که این هرم متعلق به وزیرمصر علیا و سفلا بوده که به مدت 15 سال طی دوران چیرگی فرعون رامسس دوم از سلسله 19 مصر (1279-1213 پیش از میلاد) بوده که "خای" نام داشته است.

اهمیت این کشف از آن روست که این وزیر و فعالیت‎هایش برای مصر شناسان کاملا شناخته شده و اسناد و مدارک بسیاری از اعمال و احوال او خبر می‎داد اما مکان دقیق آرامگاه او تا کنون کشف نشده باقی مانده بود.

سه شنبه، 22 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-12 ساعت 02:03
خبر بعدی : سقوط هواپيمای نظامی در شرق واشنگتن
خبر قبلی : علت کندی اینترنت چیست؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -