ایران اسلامی؛ لیسانسه‌های فلافل ‌فروش/فحشا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، از عمده دلایل رو آوردن بسیاری از افراد به شغل کاذب فلافل ‌فروشی، بیکاری است و تنها شغلی است که با هزینه کم و درآمد مناسب می‌شود راه انداخت. بسیاری از این دکه‌های فلافلی را زنان اداره می‌کنند، زنانی که حرفه‌ای را بلد نبوده، سواد چندانی ندارند و اغلب خودشان نان‌آور خانه هستند. و چه بسا دیده شده مورد بی‌مهری و توهین بسیاری از مردان نیز قرار میگیرند و از امنیت لازم برخوردار نیستند و حتی گاهی به زور همسر یا برادر در قالب فروشنده مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، به صورتی که برخی از آنها مشتریان خاص و ثابت خود را دارند و مردانی به بهانه خرید فلافل زمانی را برای معامله در کنار این دکه‌ها صرف می‌کنند.

کودکان نیز از دیگر قربانیان این شغل کاذب هستندکه با کار زیاد و یا جا به جا کردن وسایل‌ یا موادی که سفارش دهنده از صاحب دکه می‌خواهد، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از جالب‌ترین مسائل در پیگیری این گزارش، برخورد با چند فروشنده فلافل با مدرک لیسانس بود که به گفته خودشان به دلیل نیافتن شغل مناسب و شرایط اقتصادی نامساعد خانواده این شغل را انتخاب کرده اند‌ و برخی دیگر هم فلافل فروشی شغل دوم آنها بود که به دلیل ناکافی بودن درآمد گاری تهیه کرده و به فروش فلافل دست زده‌اند.

دوشنبه، 21 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-11 ساعت 10:03
خبر بعدی : صدا و سیمای رژیم مشکل بودجه دارد
خبر قبلی : چهارشنبه سوری؛ رادان برای جوانان خط و نشان کشید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -