سه حمله باند ولی فقیه به احمدی‌نژاد طی پنج روز

دیگربان: سومین دور حملات حامیان علی خامنه‌ای علیه محمود احمدی‌نژاد در پنج روز گذشته حول محور اهدای نشان «فرهنگ و هنر» به اسفندیار رحیم‌مشایی آغاز شده است.

آقای احمدی‌نژاد روز یکشنبه (۲۰ اسفند) طی مراسمی با اهدای این نشان به رحیم‌مشایی بار دیگر زبان به تمجید از وی گشود که این اقدام با خشم گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده ولی‌فقیه اداره می‌شود در شماره روز دوشنبه (۲۱ اسفند) خود نشان «فرهنگ و هنر» را «الکی» خوانده و نوشته بهتر بود به رحیم‌مشایی نشان «بی‌فرهنگی» داده می‌شد.

این روزنامه نوشته «درباره او {مشایی} سوء تفاهمی نزد آقای احمدی‌نژاد به وجود آمده و گرنه باید عامل وقوع برخی قانون شکنی‌ها و انحرافات را توبیخ و مواخذه کرد.»

سایت رسمی مجلس نیز که در هفته‌های اخیر به یکی از پایگاه‌های ثابت حمله به احمدی‌نژاد تبدیل شده نیز به نقل از سه نماینده مجلس انتقاد‌های تندی متوجه این اقدام رئیس دولت کرده است.

این سایت به نقل از حسین سبحانی‌نیا٬ عضو هیات رئیسه مجلس خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است: «آقای رئیس‌ جمهور اولویت حل مشکلات معیشتی مردم است نه اهدای مدال‌های ساختگی.»

احمد سالک٬ نایب‌ رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز گفته نشان «فرهنگ و هنر» را باید به «خرازی‌ها و همت‌ها و... داد؛ نه کسانی که با تفکرات خود در برابر اسلام و شهادت ایستادند.»

محمد باقری٬ عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفته که احمدی‌نژاد درباره مشایی دچار اختلالات روان‌شناختی شده است.

باقری افزوده این نشان با اهداف سیاسی به رئیس دببرخانه جنبش عدم تعهد اعطا شده و این اقدام احمدی‌نژاد «لجاجت» است.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا هم در اعتراض به این اقدام از احمدی‌نژاد خواسته این نشان را از رحیم‌مشایی پس بگیرد.

حملات و انتقاد محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای در پنج روز گذشته علیه محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان وی افزایش قابل توجهی داشته است.

دور جدید این حملات از پنج روز پیش پس از صدور پیام تسلیت احمدی‌نژاد به مناسبت مرگ هوگو چاوز آغاز شد و با انتقاد از مصاحفه وی با مادر چاوز ادامه یافت.

اهدای نشان «فرهنگ و هنر» به رحیم‌مشایی از محورهای تازه حملات منتقدان محافظه‌کاران احمدی‌نژاد محسوب می‌شود که از روز گذشته آغاز شده است.

دوشنبه، 21 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-11 ساعت 10:03
خبر بعدی : ضرب الاجل پلیس مصر به مرسی و اخوان المسلمین
خبر قبلی : "عصای" معروف سعید مرتضوی کیست؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -