دشمن به دنبال ایجاد لمپنيزم اجتماعی است

آقا فرمودند فتنه 88 از 8 سال دفاع مقدس سخت‌تر بود / تشریح برنامه دشمن در انتخابات 92

رمزعمليات فتنه88 دو سال قبل از انتخابات در واشنگتن ، ‌اپوزيسيون و مخالفان نظام بحث باطل بودن انتخابات بود. 35 فرقه دورهم جمع شدند كه آقا فرموند حتي بعضي ازعناصر فرسوده نظام قبلي هم دراين جلسه حضور داشتند. لذا اگر مراقب نباشيم و شاخصه‌ها و تاكتيك‌هاي دشمن را نشناسيم نمي‌توانيم در مقابل دشمن موفق شويم. امروزما تجربه فتنه 88 را داريم و بايد به تبيين بيشتري بپردازيم.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - سياست، بازي پيچيده‌اي است كه گاه بسياري از مردم تنها يك روي آن را مي‌بينند. سياستمداران شطرنج‌بازاني هستند كه پيش‌بيني حركات بعدي آن‌ها و شناخت هدف اصلي حركات فعلي‌شان به تخصص ومهارت‌هاي ويژه نيازمند است. كشورما نه تنها به دليل موقعيت خاص خود، بلكه به خاطر پرچم‌داري نهضت جهاني اسلام و مستضعفين جهان، همواره عرصه بازي‌هاي خطرناك دشمنان بوده است به‌ خصوص درسي ساله اخير كه همه ما از بحران‌‌زايي‌هاي دشمن دراين ميدان شير افكن مطلعيم.

بحران‌هايي كه تنها با سكانداري ولايت فقيه ازآن عبور كرده‌ايم. حوادث حال حاضر درايران و منطقه ونزديك بودن انتخابات آينده باعث شد تا با دكتر حسن اميني كارشناس مسايل سياسي و امنيتي كه نويسنده كتابهاي « تاثیر حادثه 11 سپتامبر بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» و « مدینه فاضله در اندیشه سیاسی فارابی»است در رابطه با قدرت هوشمند كشور به گفت‌وگو بنشينيم. گفت‌وگوي جالبي كه خواندن آن را به همه دوستان توصيه مي‌كنيم.

يكي از مباحثي كه اخيرا زياد گفته شده و شنيده‌ايم،‌ بحث انتخابات آزاد است چنان‌چه حضرت آقا هم درسخناني نسبت به آن ابراز مخالفت كردند لطفا دراين‌باره كمي براي‌مان نقل كنيد كه منشا چنين مساله‌اي از كجا نشات مي‌گيرد و چرا مطرح شده است؟

از حدود چند ماه قبل اين بحث مطرح شد و اخيرا توسط رسانه‌هاي غربي همچنين برخي عوامل داخلي نيز صحبت آن شده است .گروه‌هاي مختلف مثل سازمان منافقين و برخي مقامات ارشد كاخ سفيد هم از انتخابات آزاد گفته‌اند و‌ انتخابات آزاد رمز عملياتي آن‌هاست به‌ خاطر اين‌كه شعار مشترك همه طيف‌هاي مخالف خارجي و داخلي است كه قرار است در قالب يك پازل مقابل جمهوري اسلامي باشند. اصل قضيه به اجلاس واشنگتن در مهرماه1389 برمي‌گردد كه رياست آن با اوباماست. كلينتون وزير سابق خارجه آمريكا آن‌جا مي‌گويد: يك بار ديگر جمهوري اسلامي برمسايل داخلي خود فائق شد (همان بحث فتنه 88 ) به‌رغم حمايت‌هاي مالي ما از نيروهايي كه در داخل ايران بودند به قول نتانياهو نيروهاي كف خيابان همان ذخيره‌هاي استراتژيك، ‌ولي ايران توانست موفق شود درحالي كه هم ما حمايت كرديم و هم كشورهاي عرب منطقه . كلينتون آن زمان مطرح كرد كه اگر بخواهيم در آينده به اهداف‌مان برسيم بايد با استفاده از سازوكار قدرت هوشمند وارد عمل شويم.

منظور شما از قدرت هوشمند چيست؟

قدرت هوشمند يعني استفاده از سازكارهاي نرم،‌ نيمه سخت و سخت. درحوزه نرم همان مسايل ي است كه در فتنه 88 و متقاعدسازي ايران براي تن دادت به قواعد بين‌الملل بود ولي كلينتون مي‌گويد ما رصد كرديم ديديم فرصت‌هاي وجود دارد كه مي‌توانيم بخشي ازمردم را به خيابان‌ها بكشانيم علاوه براين مي‌توانيم به گونه اي عمل كنيم تا در انتخابات 92 جمعيت بيشتري را در خيابان بياوريم ولي بايد از سازكارهاي قدرت هوشمند استفاده كنيم مثلا در بحث اقتصادي،‌ تحريم هوشمند داشته باشيم مثل تحريم نفت، ‌تحريم بانك مركزي و... اگر خواستيم دراين مساله موفق شويم بايد مكمل هاي ان را هم درنظربگيريم كه همان استفاده از عناصر فتنه.

بايد فشارهاي ما فلج كننده و گزنده باشد به شكلي كه در كوچه پس كوچه هاي تهران،‌ كودكان هم تلخي اين تركش ها را احساس كنند زيرا وقتي فشاري به صورت هوشمند امد، ريشه‌يابي آن سخت است وهمه مردم درامان نيستند. آن‌ها در اين قدرت هوشمند مي‌خواهند به قدري عرصه را به مردم ايران تنگ كنند تا دچار خطاي محاسباتي شوند وبه جايي برسند كه ازمسير انقلاب خسته گردند كه اين راه اشتباه بوده است بعد در عرصه‌هاي سياسي امنيتي ايران را دچار اختلف و درگيري كنند يعني ميان سه قوه وبرخي نخبگان وجريان‌هاي سياسي درگيري ايجاد نمايند.

اين پروژه تازه‌اي نيست قبلا هم كه ما اين مسايل را داشتيم؟

بله اما امروز سازمان‌دهي شده و همه جانبه است قبلا تحريم مي‌شديم اما تمركز فقط تحريم بود امروز ازهمه ابعاد تحريم را دنبال مي‌كنند آن‌ها مي‌گويند بايد درگيري‌سازي و مساله‌سازي در حوزه نخبگي به‌ گونه‌اي باشد كه انرژي جامعه كاهش يابد. اصولا هر كشوري كه مسايل امنيتي زيادي داشته باشد موفق نيست و سيستم امنيتي آن دچار ركود مي‌شود ومساله‌سازي به‌غيرازحوزه منطقه‌اي و بين‌المللي بين خود مسوولان، روزنامه‌ها و صداوسيما دنبال مي‌شود . اين شيوه يكي از تاكتيك‌هايي است كه استفاده مي‌كنند و با يك ميكس استراتژي؛ يعني راهبردي تركيبي وارد مي‌شوند . گزاره‌هاي قبلي و جديد را توامان به كار مي‌برند.

اين قدرت هوشمند در حوزه اجتماعي چگونه اجرا مي‌شود؟

در حوزه اجتماعي يك نوع لمپنيزم اجتماعي ايجاد مي‌كنند كه همان هرج ومرج و بي‌ثباتي است مثل تضادهاي هويتي و قوميتي را تحريك مي‌كنند زيرا در ايران قوميت‌هاي متعددي از ترك، ‌لر،‌ فارس و كرد وجود دارد كه با تحريك هر كدام درپي از هم پاشيدن ايران هستند يا تضادهاي هويتي و مذهبي را پررنگ مي‌كنند يعني مساله شيعه و سني يا تضادهاي جنسيتي مساله زن مرد را بزرگ مي‌كنند متاسفانه حتي در تلويزيون و سينماي ما اين قضيه نفوذ كرده است به بهانه حمايت ازحقوق زن، ‌فيلم‌هايي مي‌سازند كه زن را طلبكار و با غيرت نشان مي‌دهند تا مواظب شوهرش باشد و كانون خانواده را از اين سست مي‌كنند و يا در حوزه‌هاي ديگر اجتماعي ترويج فساد و فحشا و اعتياد است كه حتي به سنين پايين هم دراشكال مختلف نفوذ كرده است بعد از اين در حوزه فرهنگي لمپنيزم را دنبال مي‌كنند.

از يك طرف با تحريم جلوي شبكه‌هاي ايران را مي‌گيرند و از سويي ديگربه گسترش شبكه‌هاي ماهواره‌اي و راديو و رسانه‌هاي آن‌ها حتي در فضاي سايبرنيتيك وارد شده‌اند همه اين‌ها براي آن است تا مردم به جايي برسند تا خودشان قبول كنند اشتباه كرده‌اند و از انقلاب دست بردارند و بگويند اسلامي كه مي‌خواستيم اين نبود و با ايجاد نارضايتي آن‌ها آماده انفجارمي‌شوند .

وقتي همه تركش خوردند و مسايل همه را تحت تاثير قرار داد موقع انتخابات به اين نتيجه مي‌رسند كه بيايند كف خيابان،‌ آن‌ها منافقين را از ليست تروريست‌ها بيرون آوردند گروه‌هايي را اينها مسلح به اشكال مختلف وارد ايران مي‌كنند تا دست به خشونت بزنند و قبل از انتخابات ناامني ايجاد كنند. مثل سوريه بعد كم كم بقيه معترضان به اين افراد مي‌پيودند لذا مي‌گويند اگر سه تا چهار ميليون نفر به خيابان‌ها بيايند مرحله سخت آغاز مي‌شود بعد هم در جاهاي مختلف بمب گذاري و ترور مي‌كنند وقتي كه مسوولان به بن بست رسيدند ودچار خطاي استراتژيك شدند روي مردم ومسوولان فشارها زياد شد در مي‌يابند كه به جز تعامل با آمريكا هيچ راه‌حلي نيست يعني همان مذاكره، بايد ايران تن به مذاكره بدهد وگرنه وارد جنگ مي‌شوند.

آمريكا چه نفعي از اين مذاكره با ايران مي‌خواهد ببرد؟

البته اين دفعه هم مثل قبل موفق نمي‌شوند ولي برنامه ريزي اين بار سنگين تر است قبلا تنها جنگ نرم بود ولي اين بار جنگ سخت و نيمه سخت هم اضافه شده . آقا فرمودند فتنه 88 ازهشت سال دفاع مقدس سخت‌تر بود الان اگر اين جنگ پيچيده را عملي كنند بازهم موفق نخواهند شد ولي در حوزه‌هاي مختلف مي‌آيند. رمز عمليات فتنه88 دوسال قبل از انتخابات در واشنگتن، ‌اپوزيسيون ومخالفان نظام بحث باطل بودن انتخابات بود. 35 فرقه دورهم جمع شدند كه آقا فرموند حتي بعضي ازعناصر فرسوده نظام قبلي هم دراين جلسه حضور داشتند.

لذا اگر مراقب نباشيم و شاخصه‌ها و تاكتيك‌هاي دشمن را نشناسيم نمي‌توانيم در مقابل دشمن موفق شويم. امروزما تجربه فتنه 88 را داريم و بايد به تبيين بيشتري بپردازيم. دشمن مي‌خواهد اسلام سلفي مصري،‌ سلفي عربستان و اسلام تركي را در مقابل اسلام اصيل ايراني قراردهد تا ايران را ازپا درآورد. زيرا بعد ازبيداري كشورهاي اسلامي ايران الگوي براي تمام كشورهاي منطقه شده وقتي ايران بعد ازمسايل ايجاد شده از قدرت هوشمند پاي ميزمذاكره با آمريكا نشست.

توسط رسانه‌ها اعلام مي‌كنند كه اين همان الگوي آرماني شماست و فوكوياما مي‌گويد دوباره مي‌توانيم مديريت جهان را كه از دست داده بوديم بدست بياوريم واز افول هژموني آمريكا بكاهيم و بازيگران عرصه بين الملل را كنترل كنيم.

نقش بهاييان در اين پروسه ضد ايراني از سوي آمريكايي‌ها چيست؟

روند و رويكردها درحدي است كه قدرت هژموني غرب افول مي كند و اگر روند قدرت ايران همين گونه باشد قطعا تا سال 2025اثري از اسراييل نخواهد بود آمريكايي‌ها به‌رغم هزينه‌هاي زياد عراق را بدون هيچ دستاوردي ترك كردند و با چنين اوضاعي مجبور مي‌شوند تا افغانستان را هم ترك كنند كه ‌ايران خلاء استراتژيك آن‌ها را در منطقه پر خواهد كرد زيرا روند قدرت ايران سعودي است و آمريكا نزولي.اين مساله باعث شده تا آن‌ها از تمام ظرفيت‌هاي خود در حوزه‌هاي منطقه،‌ بين‌المللي و داخل ايراني بهره ببرند كه يكي از آن‌ها فرقه بهاييت است .

آن‌ها بهاييان را به شكلي وارد كار كردند كه بعضا خودشان هم نمي‌دانند چه‌كاره‌اند. امروز ديگر جنبش سبزسوخته وكارايي ندارد. آن‌ها بايد حرف‌هاي خود را از زبان ديگري كه مقبول مردم است بزنند، كه خودشان بفهمند ديگر سياست‌هاي امام و انقلاب جواب نمي‌دهد و بايد از راه منطقي وارد عمل شد. لذا در اين راستا بعضي از گروه‌ها را وارد كردند مثل بهاييان تا با استفاده از نقاط مشترك با آنها يعني همان مساله‌سازي به مهار قدرت ايران بپردازند. يكي از راهبردهاي آن‌ها گفتمان تهديد است نه يك بعدي، بلكه چند بعدي مثل الگوهاي فريب، ‌اغواء عمليات رواني وبسيج تمام امكانات و ظرفيت‌ها دركشور.

با توجه به اين مسايل راه‌ كار پيشنهادي چيست؟

راهبرد ما درقالب ده تا دوازده بنداست. مقام معظم رهبري فرمودند: «اسلام اجازه جنگ تهاجمي به ما نداده است ولي هوشمندانه رفتار خواهيم كرد يعني دشمن از قدرت هوشمند استفاده مي‌كند ما هم بايد راهبرد هوشمند داشته باشيم.» تكليف ما ديگر روشن است. دشمن هميشه نقشه‌هاي پيچيده داشته. خانم رايس مي‌گويد:هرطرحي مي‌ريزيم رهبر ايران با يك سخنراني يك‌ساعته آن را خنثي مي‌كند و هنري كيسينجر هم گفته است: تحولات جهان اسلام، تحولات اروپا ووال استريت آمريكا ما را به اين نتيجه مي‌رساند كه دنيا به يك پيچ تاريخي بزرگي رسيده است و درآستانه تحولات بزرگ قرار گرفته آذر 1390 دو ماه بعد از فرمايش آقا دركرمانشاه كه پيچ تاريخي را فرمودند ايشان بحث هندسه جديد قدرت با تاثيرگذاري جمهوري اسلامي را مطرح كردند.

هيلاري كلينتون در موسسه بوكليز همين ادبيات را استفاده كرد كه نشان مي‌دهد طرح‌هاي آن‌ها موفق نيست. كيسينجرمي‌گويد:« صداي زنگ خطر به گوش مي‌رسد هركس صداي اين زنگ را نمي‌شوند گوشش كر است زيرا قرن21 قرن اسلام است آمريكاي ابرقدرت آغاز هزاره سوم دردومين دهه ازاوج قدرت به شرارت رقت‌بار كنوني كشيده شده است. اين كاراسلام است.» بايد ببينيم چه كسي سرپيچ تاريخي است آدرس مي‌دهد و حرف اسلام را مطرح مي‌كند. امام سي وچهارسال پيش فرمود بااطمينان مي‌گويم كه قرن 21، قرن غلبه اسلام است آن زمان كسي باورنمي‌كرد اما امروز كيسينجر اعتراف مي‌كند.

گزارش اي.ان.اس.اس از مركز مطالعات ملي اسراييل273صفحه است يك جمله آن اين است: اسراييل روي قوس نزولي سقوط قرار گرفته است و دارد سقوط را تجربه مي‌كند عامل اصلي آن هم جمهوري اسلامي ايران است. در گزارش آمده نتانياهو يك مرتبه فرياد مي‌زند چه كنيم هرجا نگاه مي‌كنيم خميني و خامنه‌اي آن‌جا خيمه زده‌اند. اين مساله نشان مي‌دهد كه تفكر امام خميني و جانشين خلف‌شان امام خامنه‌اي نمي‌گذارد نفس راحتي بكشند. ما بايد تنها پيرو فرامين و توصيه‌هاي آن‌ها باشيم تا دشمن به اهداف شوم خود دست نيابد.

دوشنبه، 21 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-11 ساعت 02:03
خبر بعدی : توپولف‌ها دوباره به ناوگان هوایی باز می‌گردند
خبر قبلی : اخذ مالیات از آستان قدس در انتظار تائید رهبر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -