مدال یاری امام زمان (عج) بر گردن عاشق زن و شراب

محمود احمدی نژاد بار دیگر شگفتی دیگری رقم زد و موضوعی که می توانست با یک پیام رسمی و دیپلماتیک تمام شود را به جنجالی تبدیل کرد تا دغدغه بسیاری از رسانه ها و سیاسیون نه دیگر رکورد تاریخی تاخیر بودجه باشد و نه گرانی شب عید و نه حتی عدم کارآمدی اغلب سیاست های داخلی و خارجی دولت دهم.

به گزارش اعتدال، دولت دهم که به حق در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی ضعیف ترین کارنامه را در ادوار مختلف دولت های جمهوری اسلامی به نام خود به ثبت رسانده است، اکنون که خود را در حال به زیر افتادن از اسب قدرت می بیند ، در تلاش است ، افکار عمومی را از مصایبی که ملت ایران را به آن مبتلا کرده است منحرف کند.

یک روز طرفدارنش به دنبال آنند که اعلام کنند اسامی اعضای کابینه توسط قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تایید می شود و روز دیگر رئیس دولت یک شرابخوار سوسیالیست را به وجود مبارک امام عصر (عج) و عیسی مسیح(ع) گره می زند و این نوازش گر حرفه ای زنان را در زمره یاران منجی عالم بشریت در آخرالزمان برمی‌شمارد.

شکی نیست که هوگو رافائل چاوز فاریاس یکی از تاثیرگذارترین چهره های ضد امپریالیستی منطقه آمریکای لاتین و رهبر بولیواری و سوسیالیست مردی بود که چهره ونزوئلا را در دنیا تغییر داد اما هیچ فردی که حداقل مطالعات و اطلاعات دینی را داشته باشد به خود اجازه نخواهد داد ، او را در زمره قدیسان و یاوران امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهد و حتی مدعی رجعت وی در آخرالزمان همراه با عیسی بن مریم شود.

احمدی نژاد که صمیمیتش با چاوز در هیچ یک از روابط دیپلماتیک دیگرش نمونه نداشت به جز پیام تسلیت رسمی، در جلسه هیات دولت هم درباره چاوز و شخصیت فردی و سیاسی او صحبت کرد. «بسیجی»، «مخلص» و «حزب الهی» صفت هایی بودند که رئیس جمهور در این جلسه برای توصیف شخصیت و منش چاوز به کار برد و گفت که «او صراحتاً اعتقاد خود به پیامبران الهی را اعلام می کرد و با روحیه یک بسیجی مخلص تمام عیار و حزب الهی و عاشق مردم بود.»

بر اساس همین تعریف هم بود که احمدی نژاد در پیام تسلیتی که صبح بعد از مرگ چاوز فرستاد، نوشت: «او به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد».

هرچند باید گفت که هوگو چاوز اگرچه در دنیا به عنوان یک چپ گرای سوسیالیست شناخته می شد اما به سیاق دیگر چپ ها، روی ماتریالیست بودن و بی اعتقادی اش به خدا تاکید چندانی نداشت. مذهب او در مجامع رسمی مسیحی کاتولیک رومی معرفی شده بود و هر جا در روابط دیپلماتیک پای مذهب به میان می آمد، چاوز با مقامات کشورها از در همراهی وارد می شد.

اما در ایران و پس از پیام عجیب و غیر معمول احمدی نژاد برای چاوز، برخی پیروان تئوری «ان شاء الله گربه است» ، هنوز مدعی معصومیت رئیس دولت دهم هستند و اطرافیان وی را همچنان کانون انحراف و منشاء تمامی این حرف و حدیث ها می خوانند و پر واضح است که آن کسی که خود را به خواب زده است نمی توان به راحتی بیدار کرد که او با احلام خود خوش است ولو اینکه منافعی از این قدرت و ثروت نداشته باشد. آدرس غلط دادن به مردم و مبری کردن یک فرد از افکاری که وی و اطرافیان او مروج آن هستند، اگر برای یک دوره زمانی کوتاه مدت جواب دهد، مطمئنا در بلند مدت فاقد کارآمدی است.

باید گفت اکنون روز حساب فرا رسیده است و مدعیانی که محور انحراف را اطرافیان رئیس جمهور می خواندند و علی رغم وجود شواهدی اظهر من الشمس، هرانتقادی به رئیس دولت نهم و دهم را با سخت ترین تهمت ها پاسخ دادند، اکنون باید پاسخگو باشند که با کدامین تدبیر و عقلانیت کشور را دچار چنین مشکلاتی کردند. حامیان دیروز احمدی نژاد که البته بسیاری از آنها این روزها در زمره مخالفین و منتقدین دولت قرار گرفتهاند باید به مردم به عنوان ولی نعمت انقلاب در مورد انحرافات اقتصادی و عقیدتی دولت فعلی پاسخگو باشند. چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند، مسئولان باید خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند.

و البته در صورتیکه حامیان دوآتشه دیروز امروزها تنها رنگ عوض کرده و بدون توضیح و عذرخواهی خود را در صف منتقدین قرار دهند ، باید برای مردم این حق را قائل شویم که رویکرد امروز آنان را بی ارتباط با انتخابات پیش رو ارزیابی کنند.

استفاده مداوم از «واژه انسان کامل» به جای «امام» یا «حضرت ولی عصر» (عج )، به خوبی نشان دهنده آبشخور عقیدتی نگارنده پیام تسلیتی است که برای هوگو چاوز ارسال شده است. هر چند تعیین تکلیف برای زمان ظهور و یاران امام عصر علیه السلام از سوی یک کارشناس مسایل عمرانی و ترافیکی که نشان داده حتی در حد معمول یک فرد متشرع نیز با احکام و عقاید دینی و شیعی بیگانه است و در اغلب موارد ابراز عقاید دینی وی با واکنش مراجع عظام تقلید و علما و خبرگان مسائل دینی مواجه شده است نیز خود جای بسی تاسف است. قرار دادن نام فردی که با اندکی جستجو در فضای مجازی به علاقه وافرش به شراب و زن پی می بریم در کنار یاران امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر ظهور جای تعجب ، تاسف و شگفتی فراوان دارد و جا دارد برای تکرار تاریخی که مقام معظم رهبری در خطبه روز عاشورای 77 خود نسبت به آن هشدار داده اند، اندکی درنگ کنیم.

رهبر انقلاب در خطبه روز عاشورای سال 1377 در تشریح دلایل رخداد فاجعه کربلا، نقش خواص را در انحراف عوام از دین رسول الله در بوته نقد قرار می دهند و در تشابه سازی با شرایط کنونی می فرمایند: « عوام هم که دنباله‌رو خواصند، وقتى خواص به سَمتى رفتند، دنبال آنها حرکت مى‌کنند. بزرگترین گناه انسانهاى ممتاز و برجسته، اگر انحرافى از آنها سر بزند، این است که انحرافشان موجب انحراف بسیارى از مردم مى‌شود. وقتى دیدند سدها شکست، وقتى دیدند کارها برخلاف آنچه که زبانها مى‌گویند، جریان دارد و برخلاف آنچه که از پیامبر نقل مى‌شود، رفتار مى‌گردد، آنها هم آن طرف حرکت مى‌کنند.»

بیش از چهارده سال از آن تاریخ گذشته است و با وجود تاکیدات بسیاری که در این خصوص از سوی ایشان خطاب به خواص شده است، اکنون می بینیم که وزرای دولت نهم و آنها که در دولت دهم به عناوین مختلف از کشتی توفان زده دولت به بیرون پرتاب شدند، درصددند که تشخیص اشتباه خود را علی رغم تاکیدات رهبری توجیه کنند. اگر بخواهیم به نام کسانی که در ابتدا سنگ محمود احمدی نژاد را به سینه می زدند و اکنون منتقد سرسخت دولت و جریان انحرافی شده اند اشاره کنیم لیست بلندی خواهد شد که مجالی دیگر و فرصتی مبسوط می طلبد و این افراد از جمله خواصی هستند که باید در برابر ملت و خداوند پاسخگو باشند.

اما اکنون کار به اینجا رسیده که فردی بدون کمترین تخصص در علوم اسلامی، از موضع رئیس یک دولت شیعی افکار و عقاید برحق شیعیان را به پای اهداف سیاسی خود ذبح می‌کند و به استناد چندین بار دعا برای ظهور امام زمان (عجل) در مجامع بین المللی خود را تئورسین مهدویت برشمارد و مدال یاوری منجی عالم بشریت را برگردن هر کس و ناکسی که می خواهد می‌اندازد، و بی شک در این برهه وظیفه مرجعیت و روحانیت شیعه برای مقابله با این بدعت بزرگ پررنگ تر از هر زمان دیگری است . مبادا بر اثر تعلل برخی خواص * ، فردا عوام در روز عاشورا، سر حسین زمان ببرند و دین خدا را دچار انحراف کنند!

ظلم بزرگ احمدی نژاد در کنار چندین خطای فاحش در عرصه سیاست داخلی و خارجی ، بازیچه قرار دادن و استفاده ابزاری از باورهای دینی مردم است که اثراتی به مراتب نگران کننده تر از سایر انحرافات دولت از اصول اولیه انقلاب دارد.

* وقتى معیارها از دست رفت، وقتى ارزشها ضعیف شد، وقتى ظواهر پوک شد، وقتى دنیاطلبى و مال‌دوستى بر انسانهایى حاکم شد که عمرى را با عظمت گذرانده و سالهایى را بى‌اعتنا به زخارف دنیا سپرى کرده بودند و توانسته بودند آن پرچم عظیم را بلند کنند، آن وقت در عالم فرهنگ و معارف هم چنین کسى سررشته‌دار امور معارف الهى و اسلامى مى‌شود؛ کسى که تازه مسلمان است و هرچه خودش بفهمد، مى‌گوید؛ نه آنچه که اسلام گفته است؛ آن وقت بعضى مى‌خواهند حرف او را بر حرف مسلمانان سابقه‌دار مقدّم کنند! (خطبه روز عشورا حضرت آیت الله خامنه ای در سال 1377).

شنبه، 19 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-09 ساعت 23:03
خبر بعدی : رفتار احمدی نژاد در ونزوئلا؛ کفن پوش ها کجا هستند؟
خبر قبلی : افاضات جدید احمدی نژاد پس از بازگشت از ونزوئلا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -