هند ناگزیر از توقف واردات نفت از ایران است

رادیو فرانسه: به دلیل خودداری شرکت ها از ارایۀ خدمات بیمه به کشتی های حامل نفت ایران، پالایشگاه های هند ناگزیر از توقف واردات نفت از ایران هستند. توقف صادرات نفت ایران به هند ضربۀ مالی بزرگی برای حکومت تهران محسوب می شود که ماهانه به میزان یک میلیارد دلار نفت به هند صادر میکند.

هند ناگزیر از توقف واردات نفت از ایران می شود. رییس پالایشگاه "منگلور" با اعلام این مطلب به خبرگزاری رویترز افزوده است که به دلیل تحریم های بین المللی، شرکت های هندی از ارایۀ خدمات بیمه به کشتی های حامل نفت خام ایران خودداری می کنند.

هند دومین خریدار نفت خام ایران به ارزش یک میلیارد دلار در ماه است و حدوداً یک چهارم نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند. مدیر کل پالایشگاه منگالور در ادامه افزوده است که اگر تدبیری برای حل معضل بیمه اندیشیده نشود، کلیه پالایشگاه‌های هند ناگزیرند واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

در اظهاراتی جداگانه، مدیر کل شرکت نفت هندوستان گفته است که به دلیل مشکلات ناشی از فقدان بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران، راهی جز توقف واردات نفت از این کشور باقی نمانده است.

برای دولت ایران توقف صادرات نفت به هند ضربۀ مالی شدیدی به ویژه در وضعیت اقتصادی کنونی به شمار می رود. در سال ٢٠١٢ در نتیجۀ تحریم های بین‌المللی هند، واردات نفت از ایران را به میزان ٢٢ درصد کاهش داد.

اتحادیۀ اروپا در سال گذشته علاوه بر تحریم کامل نفت ایران، ارایۀ خدمات بیمه به کشتی‌های حامل نفت ایران را متوقف کرد. در نتیجۀ این اقدامات صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به میزان٦٠ درصد نیز از درآمدهای نفتی ایران کاسته شده است.

در ششم فوریه گذشته نیز به موجب تحریم های جدید آمریکا، کشورهای خریدار نفت ایران ملزم شده اند که در ازای واردات نفت از ایران به این کشور ارز نپردازند.

آدينه، 18 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-08 ساعت 14:03
خبر بعدی : فیلم؛ حمله امام جمعه به چهارشنبه سوری و ماهواره
خبر قبلی : تشنج در استادیوم آزادی پیش از آغاز بازی فوتبال


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -