چاوز؛ محور تازه انتقاد آخوندها از احمدی ‌نژاد

دیگربان: احمد خاتمی٬ محمدتقی مصباح یزدی٬ محسن قرائتی٬ محمدتقی رهبر٬ مهدی طباطبایی و چند رسانه محافظه‌کار از محتوای پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد در پی درگذشت هوگو چاوز انتقاد کردند.

آقای احمدی‌نژاد روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) در پیام تسلیت خود ادعا کرده که هوگو چاوز٬ رئیس جمهوری فقید ونزوئلا با حضور امام دوازدهم شیعیان به دنیا باز خواهد گشت.

این پیام جنجال برانگیز با خشم گروهی از روحانیون و رسانه‌های محافظه‌کار مواجه شده به طوری که روز پنجشنبه (۱۷ اسفند) نیز محمدتقی مصباح یزدی به جمع منتقدان این پیام پیوسته است.

مصباح یزدی افزوده «نباید کار به جایی برسد که یکی از مسئولین رده بالای مملکت خود را در کنار ولی فقیه ببیند» و رئیس جمهوری ونزوئلا را مطرح کند.

محسن قرائتی٬ رئیس ستاد اقامه‌ نماز کشور هم در واکنش به این پیام خطاب به احمدی‌نژاد گفته «شما چکاره هستید که این حرف‌ها را بر زبان می‌آورید.»

قرائتی افزوده است: «دین حساب و کتاب دارد، کسی حق ندارد از این صحبت‌ها کند و به طور مثال بگوید ظهور نزدیک است و یا مراد از یمانی مقام معظم رهبری و یا مراد از دجال فلانی است، این اشتباه است.»

احمدی خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران نیز در این زمینه گفته «به صراحت می‌گویم آنچه ایشان {احمدی‌نژاد} در این پیام گفت زیاده روی بود. بنده ورود در مباحث اعتقادی در این پیام را درست نمی‌دانم.»

محمدتقی رهبر٬ نماینده سابق مجلس هم با انتقاد از اعلام عزای عمومی در ایران به خاطر مرگ چاوز٬ گفته که «به طور حتم اظهارات احمدی‌نژاد نادرست و مبالغه‌آمیز بوده است.»

علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اظهار کرده است: «به‌طور حتم مرتبط دانستن مرگ چاوز با مسائل شرعی برخلاف اصول اعتقادی مردم و علما است.»

بروجردی افزوده «استفاده از عناوینی مانند رجعت برای فردی مانند چاوز با مبانی اسلامی و عقیدتی مسلمانان هیچ سازگاری ندارد.»

سایت‌های محافظه‌کار «نامه»٬ «عصر ایران» و «تابناک» از جمله سایت‌های محافظه‌کاری هستند که در دو روز گذشته یادداشت‌هایی در انتقاد از این پیام منتشر کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد بی‌اعتنا به این انتقاد‌ها به همراه اسفندیار رحیم‌مشایی روز پنجشنبه تهران را به مقصد کاراکاس به منظور شرکت در تشییع جنازه هوگو چاوز ترک کرد.

آدينه، 18 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-08 ساعت 10:03
خبر بعدی : احمدی نژاد وارد کاراکاس (ونزوئلا) شد
خبر قبلی : اف بی آی:خود را متعهد به یافتن لوینسون میدانیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -