فوتبال؛ حاشیه بازی استقلال و تراکتور سازی

گزارش خبرنگار ما از تهران/ صبح جمعه 18 اسفند

امروز جمعه 18 اسفندماه تو تیم پرطرفدار استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز از ساعت 17:30 به مصاف یکدیگر می‌روند.

این بازی از آن جهت حساسیت ویژه ای دارد که برنده بازی شانس اول قهرمانی خواهد بود.

گرچه شرایط جوی و سرما و یخبندانی که در جاده‌های کشور به خصوص مناطق کوهستانی اجازه نداده که بسیاری از هواداران تراکتورسازی از تبریز به تهران سفر کنند، اما در حال حاضر که نزدیک به هشت ساعت تا شروع بازی مانده هزاران نفر از آنها در اطراف و داخل استادیوم منتظر شروع بازی هستند.

از آنجا که پیش بینی می شود در این بازی گنجایش ورزشگاه صدهزار نفری آزادی پر شود یگان ویژه نیروی انتظامی و شورای تامین استان تدابیر ویژه ای را برای حفظ نظم و امنیت ورزشگاه پیاده کرده اند.

تا ساعت 11 صبح حدود 3 هزار تماشاگر تبریزی در استادیوم حضور داشتند.

به علت نزدیک بودن چهارشنبه سوری و بالا بودن احتمال حمل ترقه و نارنجک های دست ساز توسط تماشاگران، آنان چندین بار بازرسی بدنی می شوند.


**************

آخرين وضعيت ورزشگاه آزادي پس از برف تهران

مدير مجموعه ورزشي آزادي گفت: تماشاگران براي تماشاي بازي استقلال و تراکتورسازي فردا از ساعت 12 به بعد به مجموعه مراجعه کنند.
توفيق کابلي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ديدار تيم‌هاي تراکتورسازي و استقلال اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگين از روز گذشته در مجموعه آزادي از تماشاگران عزيز ديدار تيم‌هاي استقلال و تراکتورسازي خواهش مي‌کنيم که به ما فرصت دهند تا شرايط را براي برگزاري بازي مهيا کنيم.

اگر بارش برف تا بعد از ظهر قطع شود، بلافاصله ما با حداکثر قوا کار آماده سازي و جمع کردن برف را از روي سکوها و زمين چمن 100 هزار نفري آزادي آغاز خواهيم کرد و سعي مي‌کنيم تا فردا ظهر شرايط را مهيا کنيم. به همين دليل از عزيزان مي‌خواهيم که بعد از ساعت 12 براي تماشاي اين ديدار به ورزشگاه مراجعه کنند.

وي افزود: البته مسئولان فدراسيون فوتبال و ناظر داوري وضعيت زمين چمن استاديوم را بررسي خواهند کرد. اگر بازي قابل انجام بود، آمادگي داريم که شرايط را مهيا کنيم و در صورتي که آنها صلاح نداند باز هم شرايطش را داريم که در روز بعد ميزبان مسابقه باشيم.

مدير مجموعه ورزشي آزادي با اشاره به حضور تماشاگران شهرستاني در اين ديدار، ادامه داد: با توجه به شرايط جوي موجود از تماشاگران شهرستاني تقاضا داريم که ابتدا پيگير زمان بازي باشند تا چنانچه زمان بازي تغيير کرد به زحمت نيفتند و به تهران نيايند و اگر شرايط بازي تغييري نکرد، زماني به تهران سفر کنند که حدود ساعت 12 به استاديوم برسند تا خداي نکرده اذيت نشوند.


درگیری شدید در جلسه هماهنگی بازی استقلال و تراکتورسازی

سازمان لیگ برتر درخواست استقلال برای رعایت سهمیه میزبان و میهمان را غیرممکن دانست.

پیک خبر: سازمان لیگ حرفه ای در نشست هماهنگی پیش از آغاز بازی استقلال و تراکتورسازی که عصر روز پنجشنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد، تاکید کرد امکان رعایت سهمیه برای طرفداران استقلال و تراکتورسازی در مسابقه روز جمعه وجود ندارد.

این مساله با اعتراض شدید نمایندگان باشگاه استقلال روبرو شد و نشست هماهنگی دقایقی به بحث شدید میان آنها و ناظر بازی اختصاص یافت.

آلبرت گریگوریان، ناظر مسابقه در این جلسه بر این نکته تاکید کرد که با نظر سرپرست سازمان لیگ امکان اختصاص 10 درصد به هواداران تیم میهمان وجود ندارد اما باشگاه استقلال تاکید داشت که قانون باید برای این مسابقه رعایت شود.

باشگاه استقلال پیش تر هم با ارسال نامه ای به سازمان لیگ خواهان رعایت سهم 90 درصدی طرفداران خود در این بازی حساس شده بود.

این در حالی است که مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ حرفه ای پیش تر در مصاحبه ای گفته بود قانون سهمیه طرفداران میزبان و میهمان تغییری نکرده است اما امکان تمایز و تشخیص هواداران دو تیم وجود ندارد.

آدينه، 18 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-08 ساعت 13:03
خبر بعدی : سقوط جودوکاران ایران در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی
خبر قبلی : نگرانی از حکم دیپورت دو تن از نوکیشان مسیحی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -