کره شمالی تهديد به حمله هسته ای پيش دستانه کرد

کره شمالي آمريکا را به حمله پيش دستانه هسته اي تهديد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان با تدارک شورای امنیت سازمان ملل به رای گیری درباره اعمال تحریم های جدید به کره شمالی، این کشور روز پنجشنبه تهدید کرد حمله پیش دستانه صورت خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد تا زمانی که آمریکا به دنبال راه انداختن جنگ هسته ای است نیروهای انقلابی کره شمالی حق حمله پیش دستانه را برای خود محفوظ می دانند.

گزارش رادیو فرانسه: درآستانه نشست ویژه شورای امنیت برای رسیدگی به پرونده اتمی کره شمالی و سومین آزمایش اتمی این کشور، دولت پیونگ یانگ امروز تهدید کرد که ممکن است به عنوان یک اقدام پیش گیرانه دست به حمله اتمی بزند.

کره شمالی هدف این حمله احتمالی را تعیین نکرده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه ی کره شمالی بامداد امروز، پنجشنبه هفتم ماه مارس، اظهار داشت که "درحالیکه حکومت واشنگتن درصدد آغاز یک جنگ اتمی است، نیروهای مسلح انقلابی کره شمالی این حق را برای خود محفوظ می داند که دست به یک حمله اتمی پیشگیرانه بزند".

این درحالی است که کره جنوبی روز چهارشنبه ششم ماه مارس هشدار داد که تدابیر تلافی جویانه ای را علیه هر گونه اقدام تحریک آمیز پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این کره شمالی تهدید کرده بود که ممکن است درصورت ادامه وضعیت کنونی بطور یک جانبه اقدام به لغو آتش بس امضاء شده در جنگ کره (1953) نماید.

در پاسخ به تهدید کره شمالی یک مقام بلند پایه نظامی کره جنوب روز چهارشنبه تاکید کرد که: "اگر کره شمالی اقدامی تحریک آمیز انجام دهد که جان و امنیت شهروندان کره جنوبی را به خطر اندازد، ارتش ما اقدامات تلافی جویانه شدید و قاطعی را اتخاذ خواهد کرد."

قرار است شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز، پنجشنبه، خود درباره نحوه برخورد به اقدامات اتمی کره شمالی و برقراری تحریم های جدید علیه دولت پیونگ یانگ بحث و تبادل نظرنماید.

لازم به یادآوری است که تنش میان دو کره در حالی بالا می گیرد که رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا تحت نام "عقاب جوان" با شرکت بیش از ده هزار نیروی نظامی آمریکا و هزاران نیروی ارتش کره جنوبی ازیک هفته پیش آغاز گردیده و قرار است تا سی ام ماه مارس، ادامه یابد.

پنجشنبه، 17 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-07 ساعت 12:03
خبر بعدی : گفتگوی آمریکا و روسیه در مورد سرنوشت اسد
خبر قبلی : تخریب اقتصاد: تجاوز به اساسی ترین حقوق شهروندان - شاهین فاطمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -