تصاوير ماهواره ای يک زندان مخفی در کره شمالی

عفو بين الملل تصاوير ماهواره اي يک زندان مخفي در کره شمالي را منتشر کرد / زندانیان سیاسی در این اردوگاهها مثل برده ها در معرض کار اجباری هستند و شکنجه می شوند


تصاویر ماهواره ای جدید ظاهرا نشان می دهد که کره شمالی حصار امنیتی اطراف یک زندان مخفی در شمال پیونگ یانگ پایتخت این کشور را گسترش داده است.

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین الملل با انتشار این تصاویر از زندان موسوم به اردوگاه 14 در منطقه «کائه چون» اعلام کرد دولت کره شمالی رفت و آمد هزاران روستایی را در نزدیک این اردوگاه محدود کرده است.

روزن رایف از مسئولان سازمان عفو بین الملل در هنگ کنگ در گفتگو با الجزیره انگلیسی درباره علت تشدید تدابیر امنیتی در اطراف این زندان گفت :«به نظر می رسد که مقامات کره شمالی حصار امنیتی اطراف این اردوگاه زندانیان سیاسی را گسترش داده اند و فاصله مردم ساکن در مناطق اطراف اردوگاه را با آن افزایش داده اند. ظاهرا جابجایی ساکنان اطراف این اردوگاه در نزدیکی آن محدود شده است. به نظر می رسد که ساختمان هایی در اطراف معادن اطراف این منطقه احداث شده و شاید این کار برای این است که کار اجباری در این معادن افزایش یافته است.»

عفو بین الملل اعلام کرده است حدود دویست هزار زندانی سیاسی در کره شمالی در اردوگاههای کار اجباری سرتاسر این کشور بسر می برند.

روزن رایف گفت :«زندانیان سیاسی در این اردوگاهها مثل برده ها در معرض کار اجباری هستند و شکنجه می شوند.»

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه بین المللی یک کمیسیون مستقل تحقیق تشکیل دهد و فشارها را بر رژیم کره شمالی بر سر نقض حقوق بشر افزایش دهد.

پنجشنبه، 17 اسفند ماه 1391، 7:26 بعدازظهر برابر با 2013-03-07 ساعت 09:03
خبر بعدی : کاهش رشد اقتصادی با هدف ضربه به ولایت فقیه
خبر قبلی : بیانیه؛ تاریخ برپایی مجمع موسس شورای ملی ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -