دستگیری دو فعال فرهنگی و وادبی در پاوه‌/شکایت امام جمعه

گزارش دریافتی: کیهان عزیزی و داوود غفاری دو فعال فرهنگی-ادبی از طرف اداره‌ اطلاعات پاوه‌ احضار و بازداشت شدند.
نامبردگان به‌ اتهام نگارش متن اعلامیه‌ تسلیت بزبان کوردی بمناسبت درگذشت یکی ازنویسندگان در ماه گذشته‌ و پس از شکایت امام جمعه‌ و نماینده‌ ولی فقیه‌ در پاوه‌(ملا قادر قادری)احضار و بازداشت گردیدند.
در شکایت امام جمعه‌ پاوه‌ علیه‌ این دو فعال فرهنگی آمده‌ نامبردگان در یکی از مراسمات تعزیه‌ محلی مبادرت به‌ صدور اطلاعیه‌ای بزبان کوردی نموده‌اند که‌ در آن نامی از اسلام و مقدسات اسلامی بمیان نیامده‌ و ادامه‌ این تهاجمات فرهنگی منجر به‌ تضعیف مذهب تشیع علوی و آرمانهای امام راحل میشود.
شایان ذکر است مدتی امام جمعه‌ پاوه‌ با ایجاد فشار و تهدید بر علیه‌ خانواده‌های‌ فعالان فرهنگی و سیاسی سطح منطقه‌ راه را برای سرکوب بیشتر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم و احضارهای پیاپی شهروندان هموار نموده‌ است.
این در حالیست که‌ هفته‌ گذشته‌ ملا قادر قادری امام جمعه‌ پاوه‌ در خطبه‌های نماز جمعه‌ ضمن توهین به‌ اسامی غیر اسلامی و غیر دینی و انتقاد از والدین مبنی بر انتخاب اسامی کوردی و غیراسلامی برای فرزندانشان، دختران و پسرانی که‌ اسامی غیر اسلامی دارند را بی لیاقت و ولگرد و پیامک نویس خطاب کرد.
در اعتراض به‌ سخنان نماینده‌ ولی فقیه‌ در پاوه‌، موج اعتراضات در فضای مجازی بر علیه‌ آنچه‌ مردم دخالت در امور شخصی قلمداد میکنند شروع و چندین گروه‌ فیس بوکی و سایت خبری این واکنشها را پوشش میدهند.موافقین امام جمعه‌ کاربران و کامنت گزاران را عوامل بیگانه‌ و مزدوران غرب قلمداد نموده‌ و آنها را تهدید به‌ پاک کردن کامنتهای خود میکنند،اما مخالفین معتقدند سخنان امام جمعه‌ در راستای اهداف فرهنگ ستیزی رژیم و نقض حقوق و حریم شخصی و شهروندی میباشند.
ملا قادر قادری در تیرماه 1359 به‌ حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی به‌ عنوان نماینده‌ ولی فقیه‌ و امام جمعه‌ پاوه‌ منصوب شد.در سفر پارسال خامنه‌ای به‌ استان کرمانشاه و شهر پاوه‌ تعریف و تمجیدهای فراوانی از نماینده‌ ولی فقیه‌ بشرح ذیل نمود«بخش مهمی از این امتیازات (امتیازات شهرستان پاوه) بر می‌‌گردد به این مرد عالم و مجاهد، این جناب ماموستا قادری؛ روحانی هم عالم و هم روشنفکر. این‌جور روحانی‌‌ای در این دوره و در همه‌ مقاطع حساس، به کار جماعت‌های مردمی می‌آید؛ آگاهانه، بابصیرت، مسائل را تشخیص بدهد، درک کند، بعد هم وسط میدان باشد»

چهارشنبه، 16 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-06 ساعت 23:03
خبر بعدی : انتقال ناگهانی فعال دربند دانشجويی به مکانی نامعلوم
خبر قبلی : سرنگ ‌های وارداتی چینی دچار نقص و حساسیت ‌زا است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -