قیمت ورودیه حافظیه شیراز چهار برابر شد / اعتراض مردم

جام جام آنلاین: بلیت حافظیه چهار برابر افزایش پیدا كرد. گفته می‌شود بلیت ورود به آرامگاه برای بازدیدكنندگان داخلی دوهزار تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان اعلام شده است. این اقدام، اعتراض دانشجویان هنر و معماری را سبب شد.

بلیت حافظیه درحالی چهار برابر افزایش پیدا كرد كه پیش از این ورودیه حافظیه برای هر گردشگر داخلی 500تومان و برای هر گردشگر خارجی سه هزار تومان پیش‌بینی‌شده بود.

با تصویب نرخ مصوب بلیت آثار و بناهای تاریخی و افزایش چهار برابری، بسیاری از دوستداران میراث‌فرهنگی و دانشجویان هنر و معماری اعتراض كردند.

به‌گفته این افراد، نرخ مصوب به‌هیچ‌وجه منطقی نیست چراكه حافظیه تنها یك اثر تاریخی به‌شمار نمی‌رود. تفرجگاه و زیارتگاه شیرازی‌ها است.

«مهدی پارسایی» دبیر كانون معماری قوام الدین شیرازی در این رابطه می‌گوید: « تعداد بسیاری از دانشجویان در رشته معماری و هنر و اعضای انجمن‌های دوستدار میرا‌ث‌فرهنگی نسبت به گران شدن قیمت بلیت اماكن تاریخی اعتراض كردند».

به‌گفته وی، افزایش چهار برابری بلیطت از 500 به دو هزار تومان برای هر نفر از گردشگر داخلی و سه هزار به 15 هزار برای گردشگر خارجی نه‌تنها منطقی نیست كه غیرقابل توجیه است. آرامگاه حافظ برای شیرازی‌ها تنها یه مكان تاریخی به‌شمار نمی‌رود، زیارتگاهی است كه مردم به‌طور مرتب به زیارت آن می‌روند.

پارسایی معتقد است، دانشجویان هنر و معماری در طول یك ترم شاید 10 بار به حافظیه بروند و این قیمت بلیت مناسب دانشجو نیست. این درحالی است كه در دیگر كشورها دانشجویان رایگان از اماكن تاریخی بازدید می‌كنند.

بناها و محوطه‌هایی چون تخت‌جمشید، بیشاپور و فیروزآباد كه خارج ازشهر هستند و مخاطب آن‌ها توریست و گردشگران فرهنگی هستند شاید این رقم منطقی به‌نظر می‌رسد، اما این افزایش قیمت در حافظیه و سعدیه قابل توجیه نیست.

گفته می‌شود، افزایش نرخ بلیت اماكن تاریخی به سراسر كشور ابلاغ شده است. این‌درحالی‌است كه اگر یك خانواده پنج نفره بخواهد از فارس و بناهای آن دیدن كند نیازمند آن است كه یك‌ماه از حقوق ماهیانه‌اش را كنار بگذارد.

هم‌اكنون بسیاری از انجمن‌های میراث‌فرهنگی و دانشجویان هنر و معماری نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

(میراث‌فرهنگی)

چهارشنبه، 16 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-06 ساعت 12:03
خبر بعدی : درگذشت چاوز؛ احمدی ‌نژاد فردا به ونزوئلا سفر می ‌کند
خبر قبلی : مسئولین باید یک شب گرسنه بمانند تا بدانند گرسنگی یعنی چه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -