کارشناسان: مرگ چاوز تاثيری بر قيمت نفت نخواهد داشت

کارشناس اقتصادی فرانسوی عقیده دارد درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تاثیر فوری بر قیمت جهانی نفت نخواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، پیر ترزیان مدیر نشریه پترو استراتژی و کارشناس مسائل نفتی گفت سرمایه گذاران مدتی است که به ونزوئلا بازگشته اند. پس از شوک ناشی از ملی کردن شصت درصد از صنایع نفتی ونزوئلا در سالهای 2006 و 2007، مذاکراتی با شرکتهای خارجی آغاز شد هر چند ، تعدادی از شرکتهای خارجی نظیر اکسون دیگر بازنگشتند. دیگر شرکتها چاره ای نداشتند زیرا ونزوئلا یکی از مهمترین ذخایر جهانی نفت را دارا است.

آمریکاییها برآورد کرده اند ذخایر نفتی این کشور به پانصد میلیارد بشکه می رسد که این رقمی نجومی است. مشکل اصلی نفت ونزوئلا این است که نفتش بسیار سنگین تولید آن پرهزینه است. به همین علت برای بهره برداری از این نفت به پول زیاد و فناوریهای پیشرفته نیاز دارد. شرکتهای نفتی خارجی برای ارزش دادن به این نفت، به کشور باز گشته اند. پس از کاهش تولید ناشی از ملی کردن صنایع نفتی، امروز تولید ونزوئلا رو به افزایش است. طی سالهای آینده تولید نفت ونزوئلا دو برابر افزایش خواهد یافت.

پیر ترزیان ادامه داد درگذشت هوگو چاوز تاثیر فوری بر قیمتهای جهانی نفت نخواهد داشت. هفته گذشته قیمت نفت به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت زیرا در ماه فوریه و بخشی از ماه ژانویه، طی دلال بازیهایی در بازارهای مالی قیمت نفت به بیش از صد و بیست دلار رسیده بود. اکنون قیمت نفت به سطح عادی اش یعنی صد و ده دلار بازگشته است.


چهارشنبه، 16 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-06 ساعت 11:03
خبر بعدی : آمریکا: مانور روسیه برای آزمایش حمل و نقل سلاح اتمی
خبر قبلی : مهمانپرست: امیدواریم روابط تهران - کاراکاس ادامه ​یابد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -