بايدن: دريچه مذاکره در حال بسته شدن است

به گزارش رویتر، معاون رئيس جمهور آمريکا امروز طی سخنانی در باره مذاکرات هسته ای با رژیم تهران گفت، دريچه مذاکره در حال بسته شدن است.

جو بايدن که در جمع اعضای سازمان "آیپک"، بزرگترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا سخن می گفت، افزود، باراک اوباما در عزم ايالات متحده برای جلوگيری از دستيابی رژيم تهران به سلاح اتمی بلوف نزده و گزافه نگفته است.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده به دنبال جنگ نیست، اما همه گزینه ها و از جمله گزینه نظامی روی میز است.

بایدن در حدود یک ماه قبل، پیشنهاد داده بود که در صورت جدیت جمهوری اسلامی، کشورش آماده گفتگوی مستقیم با رژیم تهران است. اما خامنه ای این پیشنهاد را رد کرده است.

به گزارش بی بی سی، همزمان با هشدار جو بایدن، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته که اگرچه کشورش مذاکره را به عنوان اولین گزینه ترجیح می ‌دهد، اما نمی‌توان تا ابد برای راه حل دیپلماتیک صبر کرد.


سخنگوی اشتون: نگرانی جامعه جهانی برطرف نشده

از سوی دیگر سخنگوی کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سرپرستی گروه ۱+۵ را بر عهده دارد امروز تاکید کرد که از نظر کشورهای عضو اتحادیه هنوز دلیلی برای تجدیدنظر در تحریم‌های رژیم تهران وجود ندارد.

به گزارش رادیو آلمان، صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته با اشاره به مذاکرات آلماتی مدعی شد که دشمن خسته شده و از امروز به بعد شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها خواهیم بود.

سخنگوی کاترین اشتون گفته است زمانی که نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی بر طرف شوند تحریم‌ها دیگر ضرورتی نخواهند داشت.

او می‌افزاید، اما در حال حاضر این نگرانی همچنان وجود دارد.

وی گفت، توپ در زمین رژیم تهران است و برای کاهش برخی از تحریم‌ها لازم است که نخستین گام اعتمادساز را بردارد.

دوشنبه، 14 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-04 ساعت 21:03
خبر بعدی : تغییر سرکرده خاتم الانبیا پرسش برانگیز است
خبر قبلی : یک روحانی اهل سنت در کُردستان بازداشت شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -