برگزاری شو زنده لباس برای خانمها و آقايان

خبرگزاري آريا- حميد رضا شاه آبادي از برگزاري شو زنده لباس براي خانم ها و آقايان به صورت مجزا پس از کسب مجوزهاي قانوني خبر داد.

حميد رضا شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه افتتاح دومين جشنواره بين المللي مد و لباس فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين وزارتخانه پس از کسب مجوزهاي قانوني و تنظيم ضوابط مقررات در صدد برگزاري شوهاي زنده لباس به صورت مجزا براي خانم ها و آقايان است.
شاه آبادي با بيان اين مطلب گفت: در حوزه مدلهاي اسلامي شاخص ها و هنجارهايي داريم که بايد ابتدا اين شاخص ها مشخص شده، شبکه توليد از آنها حمايت کند و پس از آن مي توان اقدام به برگزاري شوهاي زنده لباس در اين حوزه کرد.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با بيان اينکه في نفسه با برگزاري شو لباس مخالف نيستيم گفت: تا زماني که به توليد و فرهنگ سازي برسيم فاصله زيادي داريم ضمن آنکه بخش مهمي از شو زنده مربوط به لباس هاي مجلسي است که هم اکنون فرايند توليد آن در اولويت کارگروه ساماندهي مد و لباس نيست.
شاه آبادي درباره اينکه استانداردهاي کارگروه ساماندهي مد تا چه اندازه با معيارهاي نيروي انتظامي و بحث پوشش مطابقت دارد گفت: تمامي مدلهايي که در کميسيون ماده 4 به تصويب مي رسد و کد شيما دريافت مي کنند مورد تاييد نيروي انتظامي نيز است البته صرف داشتن کد شيما به معناي رعايت حجاب اسلامي نيست و ممکن است افراد با انتخاب اين گونه لباسها تنها بخشي از پوشش خود را تامين کنند.
وي درباره بالا بودن قيمت هاي لباسهايي که منطبق با معيار و نماد ايراني است و همه مردم توان خريد آن را ندارند گفت: در حال حاضر اولويت ما کاربردي کردن پوشش و توليد انبوه است. پوشش سنتي به شکل گلخانه اي مورد توجه قرار گرفته از سوي ديگر نيز براي تعادل عرضه و قيمت نيازمند حمايت وزارت بازرگاني و صنايع هستيم و بايد اين وزارتخانه ها حمايت هاي لازم را از توليد کننده انجام دهند تا قيمت ها پائين آمده و پوشش سنتي ايراني در جامعه رواج پيدا کند.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره تکراري بودن طرح ها توضيح داد: هنگامي که تنوع موضوعي محدود مي شود قدرت انتخاب نيز محدود خواهد شد. هم اکنون کارگروه به صورت موضوع محور فعاليت مي کند. به همين دليل محدوديت نيز به همراه خواهد داشت البته در حوزه مانتو چند هزار طرح براي ما ارسال شده است اما بايد شاخص هاي ايراني را مورد نظر قرار دهيم. اگر آن شاخص ها را به صورت مرتب تر تدوين کنيم دست طراحان ما باز خواهد بود که اين اشکال هم اکنون به ما وارد است و بايد در گذر زمان شاخص هاي مدل آرايي را تبيين و در اختيار توليد کننده قرار داده تا مخاطب را راضي نگه دارد.
وي درباره تعامل با ديگر کشورهاي در بحث طراحي گفت: ما در جشنواره بين المللي مد اسلامي ترکيه حضور داشتيم اما به اين نتيجه رسيديم که در بحث دوخت و کيفيت پارچه قدرت رقابت با آنها را نداريم اما در بحث طراحي حرف براي گفتن داريم و در صدديم که مدل لباس اسلامي را در دنيا به عنوان يک برند شناخته شده معرفي کنيم.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: پيش بيني مي کنيم که در جشنواره هاي بين المللي برخي از طرحهاي طراحان ما به ديگر طراحان کشورهاي خارجي به فروش برسد و زمينه اي براي سرمايه گذاري روي مدلهاي اسلامي ايجاد شود.
وي درباره اينکه چرا کشور ايران ، کارخانه توليد چادر مشکي ندارد گفت: وزارت صنعت و معدن در اين حوزه توضيحاتي داده که البته نه براي ما و نه براي مخاطبان قانع کننده نيست اما من در اين موضوع اظهارنظر نمي کنم البته حتي اگر چادر به قيمت آزاد به کشور ما وارد شود هيچ دليلي به بالا بودن قيمت آن که هم اکنون در بازار به فروش مي رسد ديده نمي شود.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره قاچاق طرحهاي ايراني از کشورهاي حاشيه اي به داخل ايران گفت: ما اين موضوع را در داخل در بحث کپي رايت و صدور مالکيت معنوي براي طراحان حل کرده ايم اما از يک بعد ديگر مي توان به اين موضوع نگاه کردکه در سالهاي گذشته مدلهاي غربي در کشورهايي همچون ترکيه طراحي و به کشور ما وارد مي شد اما امروز با توجه به استقبال ايرانيان از طراحي ايراني هم اکنون کشورهاي غربي نيز تلاش مي کنند از مدل ايراني تقليد کرده و به کشورمان وارد کنند.
شاه آبادي درباره اينکه چرا ايران خوب نمي تواند اقدام به انتخاب رنگ شال کند توضيح داد: همه دستگاهها بايد در اين حوزه هماهنگ باشند و پوشش قالب را در کشور مديريت کنند که اين موضوع نيز نيازمند گذشت زمان است.
وي درباره عدم گرايش جوانان به برگزاري چنين جشنواره هايي افزود: تغيير ذائقه در ميان نسل جوان يک روزه شکل نمي گيرد. غربي ها توانسته اند سلايق جوانان خود را مديريت کنند. ساليان سال است که ما ساکت هستيم و روشن است که طي دو ، سه سال قادر به رقابت با ديگر کشورها نخواهيم بود. در طول زمان بايد اين موضوع را مديريت و با شناسايي سلايق اقدام به ترويج شاخص هاي ايراني اسلامي کرد.
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان از برگزاري جشنواره فيلمنامه، فيلم و عکس مد و لباس ايراني در خردادماه سال آينده خبر داد.

دوشنبه، 14 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-04 ساعت 12:03
خبر بعدی : چین: اگربا فساد مبارزه نکنیم نابود می‌شویم
خبر قبلی : تسليم در برابر پوشاک بنجل چينی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -