سبز شدن جنگلی از دکل‌های سرطانی

روزنامه مردمسالاری: کلان شهر تهران تبديل به جنگلي از دکل‌ها مخابراتي شده و مشکلاتي براي شهروندان ايجاد کرده است. هر جاي شهر که قدم مي‌گذاري دکل‌هاي مخابراتي مي‌بينيد که در حال خودنمايي است.

بيش از يک دهه است که تلفن همراه در کشور توسعه زيادي پيدا کرده است و براي اينکه اين وسيله ارتباطي به خوبي کار کنند بايد دکل‌هاي مخابراتي نصب شود که جانمايي آنها اصلا در شهر درست نيست.

به گفته کارشناسان و محققان، دکل‌هاي مخابراتي نصب شده در شهرهاي بزرگ ايران، موجب بروزاختلالات خوني و مغزي در بدن شده و برخي از پزشکان معتقدند که اين آنتن‌ها سرطان زاست و خطرات زيادي براي شهروندان دارد ولي مسئولان اين موضوع را رد مي‌کنند. بر اساس اين گزارش، به طور متوسط در کشور هر آنتن تلفن همراه مي‌تواند دو هزار مشترک را تحت پوشش قرار دهد و تعداد اين دکل‌ها بسيار زياد است و باعث نابساماني در شهر شده و خطراتي نيز براي شهروندان دارد. در پايتخت براي انتقال سيگنال و فرکانس از شبکه کابلي و فيبر نوري استفاده مي‌شود و اگر آنتن‌ها ساماندهي نشود تهران تبديل به جنگلي از دکل‌هاي مخابراتي مي‌شود. علي‌رضا اردوباي مدير عامل شرکت ارتباطات شهر از شناسايي دکل‌هاي مخابراتي در شهر خبر داد و گفت:برخي از دکل مخابراتي غير مجاز جمع‌آوري شده و با دکل‌هاي غيرمجاز مانند ساخت وسازهاي غير مجاز برخورد مي‌شود. وي ادامه داد: براي جلوگيري از تبديل تهران به جنگلي از دکل‌هاي فلزي سازمان‌هاي متفاوتي در اين کميته جانمايي و اجازه نصب دکل‌ها را بررسي مي‌کنند. وي با تأکيد بر زيباسازي دکل‌ها در شهر گفت که در برخي از پارک‌ها اين دکل‌ها مشابه درختان شده‌اند تا آنجا که شهروندي براي نصب آنتن بر روي درخت با سامانه اعتراضات مردمي‌شهرداري تماس گرفته بود.

وي افزود: با توجه به استاندارهايي که براي نصب آنتن‌هاي BTS در نظر گرفته شده است تمامي‌سايت‌هاي تهران بازنگري خواهد شد و در صورت احراز صلاحيت‌هاي لازم مجوز براي آنها صادرخواهد شد.

وي عنوان کرد: در صورتي که سايت‌هاي موجود نتوانند مجوز لازم را کسب کنند مطابق با قانون ماده 100 ، پس از بررسي قضايي دستور جمع‌آوري آنها از سوي شهرداري صادر خواهد شد.

کلان شهر تهران تبديل به جنگلي از دکل‌ها و دوربين‌ها شده و حتي اين دکل‌ها پرندگان شهر را فراري داده‌اند.

معصومه ابتکار عضو شوراي اسلامي شهر گفت که کارشناسان در استفاده از فيبر نوري اتفاق نظر دارند. شهرداري تهران امکاناتي در اختيار دارد که مي‌تواند به توسعه اين شبکه کمک کند و شوراي شهر نيز مي‌تواند در اين زمينه کمک کند. وي ادامه داد: به جز دکل‌هاي تلفن همراه، دکل‌هاي راديويي، ما دوست نداريم شهر تهران مانند جنگل فلزي به چشم بيايد سعي فراواني در زيباسازي دکل‌هاي تلفن‌هاي همراه در بوستان‌ها انجام داده‌ايم. وي يادآور شد: اگر قرار باشد که هر دستگاهي با ميل خود در هر کجاي شهر که بخواهد دکل و دوربين نصب کند، موجب نابساماني است. همچنين مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در اين باره گفته است که قصد نداريم از نصب دکل‌ها جلوگيري کنيم، بلکه خواستار رعايت چارچوب قانوني در اين موضوع هستيم. وي ادامه داد: عليرغم مصوبه شوراي شهر در خصوص ساماندهي دکل‌ها، هم اکنون در شهر بدون مجوز دکل‌هاي مخابراتي نصب مي‌شود و شهرداري تهران بايد از ادامه اين رويه هرچه زودتر جلوگيري کند. چمران به مضرات آنتن‌هاي BTS تلفن همراه اشاره کرد و گفت: ما اين موضوع را همچنان پيگيري کرده و از نظرات کارشناسان اين حوزه استفاده مي‌کنيم تا با ساماندهي اين موضوع و مديريت آن بسياري از آسيبهاي حل شود. به گزارش فارس، مسوولان معتقدند که اين دکل‌ها در مناطق مسکوني نيست ولي با گشتن در شهر مي‌تونان اين آنتن‌ها را ديد که درمناطق مسکوني نصب شده است.شهرداري مدتي است به منظور زيباسازي در اين موضوع ورود پيدا کرده ولي اختلاف نظرهاي در اين بين وجود دارد و همچنان اين مشکل در شهر باقي است.


دوشنبه، 14 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-04 ساعت 12:03
خبر بعدی : روز‌به‌روز شاهد افزايش قيمت‌ها هستيم
خبر قبلی : اعطای "نشان فردوسی" تصويب شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -