وزیر مصری: جهانگرد ایرانی کربلايی نمی خواهیم

وزیر جهانگردی مصر اعلام کرد مصر شرایط سیاسی بی سابقه ای را پشت سر می گذارد که بر بخش جهانگردی تاثیر گذاشته و این کشور بر این اساس برای رسیدن به منابع گسترده جهانگردی به بازار ایران روی آورده است.

این مقام مصری در گفتگو با العربیه تاکید کرد بازار ایران به صورت حرفه ای و خوب بررسی شد و نتایج پژوهش ها به سازمان های مختلف ارسال شد و پس از بررسی کامل چالش های احتمالی به تصمیم مشترک رسیدیم.

او تاکید کرد سالانه 10 میلیون ایرانی به خارج از کشور و به شکل عمده به کشورهای عربی مسافرت می کنند به طوری که روزانه 20 پرواز بین تهران و دبی انجام می شود.

زعزوع گفت همه کشورهای جهان به جز مصر، اسرائیل و آمریکا با ایران رابطه دارند و تاکنون هیچ مشکل قابل ملاحظه ای از جانب جهانگردان ایرانی در کشورهای جهان ثبت نشده است.

او تاکید کرد ضوابط بسیار شدیدی به کار گرفته شده تا تضمین کند دیدار ایرانی ها از مصر فقط برای جهانگردی باشد. جهانگردی ایرانی ها شامل زیارت اماکن مقدس نمی شود و آنها از اماکن تاریخی و فرهنگی مصر بازدید خواهند کرد.

وی گفت: در این برنامه هیچ دیداری از اماکن دینی انجام نخواهد شد و جهانگردان از موزه مصر و اهرام ها دیدن خواهند کرد.

وی افزود مسافری که از ایران وارد مصر خواهد شد باید با مسافرانی که به کربلا می روند تفاوت داشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی این برنامه لغو خواهد شد.

او تاکید کرد این طرح به شکل آزمایشی برگزار خواهد شد و در صورت مشاهده تخلفات و زیرپا گذاشتن ضوابط سفر ایرانی ها به مصر به سرعت متوقف خواهد شد.

دوشنبه، 14 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-04 ساعت 11:03
خبر بعدی : درخواست دسترسی فوری به پارچین و خشم رژیم
خبر قبلی : مصر؛ چهار تن دیگر کشته شدند/اوضاع فاجعه بار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -