مصر؛ چهار تن دیگر کشته شدند/اوضاع فاجعه بار

چهار تن دیگر در درگيری های مصر کشته شدند / البرادعی: مصر وضعيتی فاجعه بار دارد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، وزارت کشور مصر روز دوشنبه اعلام کرد در درگیری های شب گذشته میان نیروهای پلیس و معترضان در پورت سعید ، چهار نفر از جمله دو پلیس کشته شدند.

یکی از مقامات این وزارتخانه گفت دو پلیس از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

در این درگیری ها که روز یکشنبه آغاز شد دست کم چهارصد و بیست نفر نیز زخمی شده اند.

این درگیری ها زمانی آغاز شد که مقامات تصمیم گرفتند زندانیانی را که به اتهام دخالت در شورش سال گذشته در استادیوم ورزشی منتظر صدور حکم هستند به مکان دیگری منتقل کنند.

یک مقام امنیتی پیشتر اعلام کرده بود معترضان به سمت پاسگاه پلیسی در پورت سعید بمب های آتش زا و سنگ پرتاب کردند و پلیس نیز با گاز اشک آور به حمله آنها پاسخ داد.

وزارت کشور مصر اعلام کرد این وزارتخانه تصمیم گرفته است برای جلوگیری از ناآرامی زندانیان را از پورت سعید به مکان دیگری منتقل کند.

حکم دادگاه قرار است شنبه آینده برای سی و نه متهم این پرونده صادر شود و این در حالیست که بیست و یک متهم دیگر ژانویه به اعدام محکوم شدند که صدور این حکم درگیری هایی را به همراه داشت و دست کم چهل نفر کشته شدند.

در درگیری های سال گذشته در استادیوم ورزشی در پورت سعید هفتاد و چهار نفر کشته شدند.


مصر وضعيتی فاجعه بار دارد

رئیس حزب قانون اساسی مصر و یکی از ارکان ائتلاف جبهه نجات ملی، بزرگترین گروه مخالف مصری، شرایط مصر را فاجعه بار خواند و هشدار داد در صورتی که چاره اندیشی نشود کشور فرو می پاشد.

محمد البرادعی در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت، نظام سیاسی و دولت کنونی مصر در مدیریت کشور ناتوانند و قبل از آنکه فرصت از دست برود باید به طور ریشه ای در فکر حل مشکلات بود.

به نوشته روزنامه المصریون، البرادعی هشدار داد خشونت در کشور در حال رشد و بافت های جامعه در حال از هم گسیختن است


انتقاد شدید اوباما از مرسی

مدیر مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک مصر از انتقاد شدید رئیس‌جمهوری مصر از سوی اوباما به دلیل سیاست‌های داخلی‌اش خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، مامون فندی، مدیر مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک مصر اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر وی را به دلیل سیاست‌های داخلی‌اش در مصر به شدت انتقاد کرده است.

وی افزود، مقامات آمریکایی نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند که اوباما به طور صریح مرسی را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

همچنین بنا به گفته فندی، سفر اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به قاهره نیز با هدف اعمال فشار بر مصر برای ایجاد تحولات دموکراتیک صورت گرفت.

فندی در پایان تاکید کرد، دولت آمریکا معتقد است نظام کنونی مصر به دلیل اعتراضات اخیر در مصر و درخواست‌های گروه‌های مخالف برای برکناری مرسی، نیمی از مشروعیتش را از دست داده است.


.



دوشنبه، 14 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-04 ساعت 11:03
خبر بعدی : وزیر مصری: جهانگرد ایرانی کربلايی نمی خواهیم
خبر قبلی : تغذیه ناکافی، علت کاهش رشد قد در ایرانیان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -