پرونده بمبگذاری آرژانتین؛ نگرانی رژیم از بازجويی

روزنامه خراسان: ۱۷ نفر از نمايندگان مجلس درتذکري به وزارت خارجه خواستار روشن شدن توافق اخير جمهوري اسلامي و آرژانتين در پرونده آميا شدند.

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و نماينده نيشابور در گفت وگو با خراسان با اشاره به تذکر ۱۷نفر از نمايندگان به وزارت خارجه درباره توافق اخير جمهوري اسلامي ايران و آرژانتين تاکيد کرد: از آن جايي که در ماجراي آميا طرف آرژانتيني درخواست بازجويي از تعدادي از مسئولان جمهوري اسلامي را داشته است، تعدادي از نمايندگان در تذکري از وزارت خارجه خواسته اند درباره اين توافق توضيح بدهد.

گفتنی است مجلس نمایندگان آرژانتین این توافقنامه را با اکثریت آراء تصویب کرد که به موجب آن برای تحقیق درباره عاملان و آمران انفجار تروریستی 19 سال پیش علیه مرکز همیاری یهودیان بوئنوس آیرس یک کمیسیون حقیقت یاب مشترک برپا خواهد شد.

یهودیان آرژانتین با اعتراض به این توافقنامه گفتند، حکومت ایران قابل اعتماد نیست و انتظارات جامعه بین المللی را برآورده نمی سازد و کمیسیون مشترکی هم که برپا می شود راه به جایی نخواهد برد و هدف واقعی که همانا شناسایی، محاکمه و مجازات عاملان و آمران این جنایت سهمگین است، تامین نخواهد شد.


یکشنبه، 13 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-03 ساعت 03:03
خبر بعدی : شیوا نظرآهاری نامزد جایزه نتیزن شد - رای دهید
خبر قبلی : كمبود مسجد در كشور؛ چه كسانی مسئول هستند؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -