حمله نیروهای تحت امر مالکی به مخالفان سوری

مخالفان رژیم اسد، نیروهای تحت امر مالکی نخست وزیر عراق را به حمله به افراد مسلح خود متهم کرده‌اند. مالکی مجددا از پیامدهای سقوط رژیم اسد ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش رادیو آلمان، خبرگزاری آلمان به نقل از سایت All4Syria که به مخالفان نزدیک است خبر داده است که در درگیری‌های روز شنبه (۲ مارس/ ۱۲ ا سفند) ارتش سوریه و مخالفان مسلح، ارتش عراق نیز وارد عملیات شده است. بنا به این گزارش، مخالفان از درون خاک عراق با گلوله و نارنجک هدف حمله قرار گرفته‌اند.

ظاهرا بخشی از درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه در اطراف مرز عراق متمرکز شده است. روز جمعه نیز مقام‌های عراقی در استان نینوا اعلام کردند که یک موشک اسکات ارتش سوریه به نقطه‌ای غیرمسکونی در این استان اصابت کرده است.

دولت عراق که اکثریت آن را احزاب نزدیک به شیعیان تشکیل می‌دهند نسبت به سرنگونی رژیم اسد و استقرار یک حکومت سنی در سوریه نگران است. اسد به اقلیت شیعی علوی سوریه تعلق دارد.

روز چهارشنبه نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس ابراز نگرانی کرد که پیروزی مخالفان مسلح در سوریه بر رژیم این کشور زمینه‌ساز جنگ فرقه‌ای در لبنان و عراق شود.

دولت عراق به رغم پیوندهای محکم‌ خود با جمهوری اسلامی ایران تا کنون تلاش داشته است در بحران سوریه موضعی بی‌طرف از خود به نمایش بگذارد.

هم اتهام آمریکا که رژیم ایران از قلمرو هوایی عراق برای ارسال سلاح به رژیم سوریه استفاده می‌کند و هم خبرهای تازه در مورد حمله ارتش عراق به مخالفان سوری در درون خاک این کشور می‌تواند نشانه‌ای از موضع دوگانه دولت عراق تلقی شود.

شنبه، 12 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-02 ساعت 13:03
خبر بعدی : توکلی: احمدی ‌نژاد محبوبیتش بسیار زیاد است
خبر قبلی : چالش آمریکا با اروپا پیرامون تحریمها - کوروش اعتمادی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -