امکان دارد فتنه آينده صبغه اقتصادی داشته باشد

رييس سازمان بازرسي کل کشور گفت: با توجه به اين‌که امروز در يک چالش جدي اقتصادي قرار داريم، امکان دارد فتنه آينده صبغه اقتصادي داشته باشد. چه اين‌که اگر وضعيت اقتصادي که منجر به گراني، بيکاري و تورم شده را مديريت نکنيم، امکان دارد اصطکاک و درگيري که در آستانه انتخابات رياست جمهوري به وجود آيد، ناظر به مشکلات معيشتي مردم باشد.

به گزارش ايسنا، مصطفي پورمحمدي در جمع دانشگاهيان و اساتيد بسيجي دانشگاه‌هاي استان گلستان اظهار کرد: کارگزاران نظامي که در رأس آن ولي فقيه حضور داشته باشد، نخبگان هستند و درست به همين دليل رشد علمي و توليد دانش در کشور ما از شتاب زيادي برخوردار است. رييس سازمان بازرسي در مورد ويژگي‌هاي يک رييس‌جمهور خوب گفت: رييس‌جمهور بايد برنامه‌گرا و پايبند به قانون و نظم باشد تا بتواند جامعه بزرگي مثل ايران را اداره کند. رييس‌جمهور بايد به همراه قدرت تعامل در سياست خارجي، قدرت حفظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را نيز داشته باشد. از همه مهم‌تر اين‌که در عرصه‌هاي مديريت سياسي و اقتصادي کشور، رفتار صادقانه و کردار شفاف داشته باشد تا بتواند قدرت اعتمادسازي در آحاد مردم را به وجود آورد. وي درباره ميزان احتمال انتخاب يک رييس جمهور روحاني هم پاسخ داد: ملت ايران از فهم و بصيرتي برخوردار هستند که پيش از آن‌که به روحاني بودن يا نبودن کانديدا بينديشند، به سوابق، عملکرد و برنامه‌هاي کانديدا مي‌انديشند.

پورمحمدي درباره انتخابات پيش رو گفت: اصحاب فتنه داراي عقبه تاريخي و پيش‌زمينه سياسي هستند و جريان انحرافي پول و امکانات فراواني در اختيار دارد و اين‌که کداميک موفق خواهند شد انتخابات پيش رو را با چالش مواجه کنند بستگي به هوشياري ما در جبهه انقلاب اسلامي دارد.

وي در مورد مسائل اقتصادي کشور نيز افزود: ما همواره نسبت به وضعيت اقتصادي کشور حساسيت نشان داده‌ايم و گزارش‌هاي مفصلي در مورد نظام پولي و بانکي تهيه کرده‌ايم که در آن نسبت به رخدادهاي امروز هشدار داده بوديم. در موارد قبلي نيز گزارش‌هاي مفصل و متقني تهيه و به دولت ارسال کرديم، اما به آن‌ها توجه نشد. وي در پاسخ به پرسشي در مورد اين‌که چرا برخي مديران گرفتار اختلاس و ارتشا مي‌شوند؟ گفت: تلقي من اين است که ما يک طيف از مديران کارآمد و قوي در کشور خود داريم، اما بروز اختلاس و ديگر فسادهاي اقتصادي زمينه‌هاي متنوعي دارد که بايد به آن‌ها آگاهي داشت. توليد فساد الزاماً ناشي از مديران ناکارآمد نيست، بلکه سيستم اداري و بروکراسي ما معايب جدي دارد. رييس سازمان بازرسي در جمع مردم مينودشت با اشاره به اين‌که جامعه فقير، قدرت و عزت ضعيفي دارد گفت: بايد دقت داشته باشيم که زندگي‌هاي مردم به سختي نگذرد و همواره بايد در تلاش باشيم که کمبودهاي اقتصادي را برطرف کنيم.

وي در جمع مسوولان قضايي شهرستان گنبد کاووس هم با اشاره به اهميت عدالت گفت: از يک سو اساس ديانت ما مبتني بر اجراي قسط و عدل است و از سوي ديگر تأمين حقوق عامه مردم اصلي‌ترين نماد حاکميت حق در نظام جمهوري اسلامي است.

وي با انتقاد از حجم فراوان پرونده‌هاي ورودي به دادسراها و دادگاه‌ها گفت: اين مساله خوبي نيست که يک شهر 150 هزار نفري، 40 هزار پرونده قضايي داشته باشد. اين حجم از پرونده، يک دغدغه عمومي است که نيازمند فرهنگ‌سازي در جهت کاهش اختلافات منجر به شکايات قضايي است.

وي افزود: تا وقتي که مشکلات اقتصادي و زيرساخت‌هاي فرهنگي مساعد نشود، نمي‌توانيم در مبارزه با جرم در کشور موفق باشيم.

رييس سازمان بازرسي گفت: در مسابقه بين قاضي و پرونده، همواره قاضي بازنده است. در مسابقه بين پليس و جرم، پليس همواره بازنده است. همان‌طور که در مسابقه بين پزشک و بيماري، پزشک بازنده است. آن‌چه مهم است پيشگيري و فرهنگ‌سازي در جهت عدم ابتلا به جرم و بيماري است.

شنبه، 12 اسفند ماه 1391 برابر با 2013-03-02 ساعت 11:03
خبر بعدی : پيوند ناميمون جريان انحرافی و فتنه‌ برای انتخابات
خبر قبلی : احمدی نژاد: مملکت با یک فیلم زیر سوال نمی‌رود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -